על אף השקט היחסי ששורר באזור מאז סיום מבצע "צוק איתן", באוגדת עזה לא נחים על זרי הדפנה, ולא מפסיקים לתרגל עוד ועוד תרחישים. "אנחנו מכינים את עצמנו לחירום כל השנה", פוסק סגן מפקד החטיבה הצפונית בעזה, סא"ל אלי טולדנו, דקות ספורות אחרי סיום תרגיל רחב היקף בגזרה.

בתרגיל, שערך יומיים והסתיים הבוקר (חמישי), השתתפו כל הכוחות הסדירים של החטיבה, כוחות מילואים, וגדודים של חטיבת הצנחנים וחטיבת השריון 401 אשר נמצאים בימים אלה בתעסוקה מבצעית בגזרה. הם תרגלו חדירת מחבלים, ירי תלול מסלול, ותרחישים על-קרקעיים ותת-קרקעיים.

בנוסף להעלאת כשירות הלוחמים, שמו דגש בחטיבה על חיזוק הקשר עם גורמים שפועלים בעורף ועם האזרחים עצמם, בעזרת תרגולים משותפים עם כוחות מפיקוד העורף, המשטרה, הרבש"צים וכיתות הכוננות. "השילוב בין כוחות החטיבה ותושבי העוטף", אומר סא"ל טולדנו, "נובע מההבנה כי שיתוף פעולה חזק ורציף בשגרה יביא לשיתוף פעולה חזק ויציב בחירום".

"אנחנו מתכוננים לכל התרחישים ולכל האירועים, מהקל ביותר לחמור ביותר", הוא קובע, "מטרת העל של החטיבה הצפונית בפרט, ואוגדת עזה בכלל, היא להיות קו הגנה יעיל וחזק אל מול האויב ולהגן על התושבים בגזרה".