"משימתנו ברורה - להגן על גזרתנו בכל רגע נתון"

20.07.17

אל"ם אבי רוזנפלד מונה היום (חמישי) למפקד החטיבה הצפונית בעוצבת "שועלי האש".

טקס החילופים נערך במחנה "רעים", במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ומפקד עוצבת "שועלי האש", תא"ל יהודה פוקס.

אל"ם אבי רוזנפלד מחליף בתפקידו את אל"ם יעקב (יקי) דולף אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו החדש כמפקד חטיבת הצנחנים.

מפקד עוצבת "שועלי האש", תא"ל יהודה פוקס נאם בטקס, שיבח את המפקד היוצא ובירך את המפקד הנכנס: "שלוש שנים למערכת "צוק איתן", שלוש שנים ללחימה, לנחישות, למסירות ולשותפות בין גופי הביטחון והאזרחים, שלוש שנים של מוכנות וכשירות כוחות צה"ל. עדיין לא השלמנו את הבאתם לקבר ישראל של סגן הדר גולדין ז"ל וסמל ראשון אורון שאול ז"ל, נמשיך ונעשה כל שנוכל. יקי, הובלת את החטיבה לשיאים חדשים בדרכך הכל כך מיוחדת. הגעתם להישגים גלויים, כמו גם עלומים ברבדים השונים. אבי, אתה האדם הנכון, במקום הנכון. אתה מביא איתך ניסיון מבצעי רב שנים, בכל הזירות המבצעיות של צה"ל. ניסיונך המבצעי, הסטנדרט, היצירתיות והיוזמה - הם הכלים שלך ותידרש למצותם השכם וערב. אני גאה ושמח מאוד על כך שאתה מצטרף אלינו".

"השנתיים האחרונות היו מרתקות, מאתגרות ומיוחדות עבורי", אמר בטקס מפקד החטיבה היוצא, אל"ם יעקב (יקי) דולף. "זכות גדולה נפלה בחלקי, זכות גדולה של שמירת הארץ שאני כל כך אוהב. הזכות לפקד על החטיבה הצפונית. בעומדי כאן מולכם מפקדים, לוחמים, פקודים, אזרחים, היום, יותר מתמיד, יודע שרק ביחד, בכוחות משותפים, נוכל לכל אתגר ומאבק".

"כאשר אנו מביטים מכאן לצפון, לדרום ולמזרח", אמר בנאומו מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם אבי רוזנפלד, "אנו רואים את ההתיישבות המשגשגת בעוטף עזה, את ההרחבות המבוקשות בקיבוצים ובמושבים, את השכונות החדשות בשדרות, את התיירות ואת החקלאים שמעבדים את אדמתם - אדמתנו עד התלם האחרון. כאשר אנו מביטים למערב אנו רואים מצידו השני של הגבול ארגוני טרור אשר מבקשים לאיים על תושבי ישראל ופועלים בכדי להתעצם ולהתכונן לפעולה מולנו. למול כך משימתנו כאן ברורה - להגן על גזרתנו בכל רגע נתון ולהתכונן למלחמה. לפעול בשני מאמצים משולבים - הגנה איכותית בשגרה וקידום המוכנות לחירום ומלחמה. אני מקבל את הפיקוד על החטיבה מחברי אל"ם יקי דולף. מפקד ישר, יסודי מקצועי ואנושי. יקי תודה לך, על העשייה המרשימה כאן בחטיבה הצפונית".

מפקד החטיבה הצפונית, אל"ם רוזנפלד