בבא"פ לכיש התקיים במהלך החודש התרגיל השנתי של כיתות הכוננות בעוטף עזה בשיתוף עם ענף העורף בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה. במשך עשרה ימים תרגלו צוותי החירום אימוני ירי במצבים שונים ולחימה בשטח בנוי.

תרגיל מסוג זה מתרחש פעם בשנה, מתוך הבנה שבאירוע פח"ע כיתת הכוננות היא זו שתיתן את המענה הראשוני בהגנה על היישוב - במטרה לשמור על הכשירות השוטפת.

בסך הכל השתתפו באימון 23 כיתות כוננות משלוש מועצות אזוריות - שער הנגב, שדות הנגב וחוף אשקלון. הכיתות הללו מורכבות בעיקר מבוגרי יחידות קרביות, וחלקם הוכשרו באזרחות על מנת להגן על יישובי עוטף עזה - כפי שהניסיון במבצע "צוק איתן" הוכיח.

"אנחנו מאמינים ששיתוף הפעולה בין הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאיים - נ.ז) לצוות החירום היישובי ולצה"ל חשוב מאוד", מסביר רב סרן אלעד זנדני, קצין העורף של החטיבה הצפונית, ומי שאחראי על התרגיל. "בעזרתם אנחנו מקבלים תמונת מצב מהימנה. תרגילים מסוג זה חשובים ליצירת תחושת הביטחון אצל התושבים באזור".

״אימון כיתות הכוננות וצוותי החירום בישובים שלנו מעלה את רמת המוכנות שלנו אל מול כלל האיומים שנידרש להם", מדגיש קצין הביטחון במועצה האזורית שער הנגב, אייל חג'בי. "ככל שאנו נערכים טוב יותר כך החוסן האישי של התושבים גדול יותר".