ובעוד מעבר לגדר העניינים מתחממים, בצד הישראלי עושה מודיעין פיקוד הדרום לילות כימים במטרה לספק תמונת מצב עדכנית, החיונית לבניית תכניות פעולה אפשריות. "דאע"ש הוא אומנם ארגון לא רציונלי, אבל אנחנו בתור אנשי מודיעין מנסים תמיד להיכנס לראש של האויב, לחשוב צעד אחד קדימה ולזהות שינויים בשטח בזמן אמת", מדגיש רס"ן ת'.

"בסופו של דבר", אומר בביטחון רס"ן ת', "צבא מצרים יצליח להתגבר על הטרור בחצי האי, השאלה היא כמה זמן זה ייקח. מהצד שלנו - לצה"ל יש את היכולת להבטיח את ביטחון מדינת ישראל בגבול הדרומי".

וכשרס"ן ת' מדבר על הבטחת השקט בגזרה, הוא מתכוון בין השאר לכוחות חטמ"ר שגיא, האחראי על גבול ישראל-מצרים. שם לא נותנים לנוף הפסטורלי של המדבר לתעתע בהם אפילו לרגע. "אנחנו מבינים שזה ארגון בלתי צפוי, ומודעים היטב למה שקורה מעבר לגדר", אומר קצין המבצעים של החטיבה, סגן רותם גבאי. "הכוחות שבגזרה מבצעים פעילויות ביטחון שוטף מבוקר עד לילה, כדי ליצור שגרה שקטה".

רק בשבוע האחרון, הוא מספר, הסתיים בהצלחה תרגיל בחטיבה הדרום מערבית. כחלק מגרף האימונים השנתי תרגלו לוחמי ולוחמות גדוד הקרקל שורה של אירועים מתפרצים בסביבות הגבול. "אנחנו לומדים איך לעבוד עם כוחות שריון, איסוף תצפיות וימ"ס במטרה להיות ערוכים בצורה הטובה ביותר", מסביר סגן גבאי.