טקס החלפת מפקד גדוד "נשר"

18.10.17
מערכת אתר צה"ל

היום התקיים טקס החלפת מפקד גדוד נשר 414 של איסוף קרבי סא"ל שי ברדה במחנה "אורים", שנערך בראשות מפקד האוגדה תא"ל יהודה פוקס. סא"ל אופיר סולטן ימונה למפקד הגדוד החדש לאחר שמילא שורה של תפקידים בליבת העשייה המבצעית.  

"אני עומד כאן לפניכם נרגש. חמש שנים אני בבית הזה שנקרא גדוד נשר, ומעמד זה מהווה מבחינתי חותמת לתפקיד החשוב והמשמעותי ביותר בחיי", אמר מפקד הגדוד היוצא, סא"ל שי ברדה. "בתקופה זו ידעה הגזרה עתות מלחמה בעצימות משתנה, כאשר בכולם הגדוד נדרש לממש את משימתו כצופה מלפנים. גדוד שמשימתו הגנה-איסוף מודיעין, לנטר, לאתר ולאחוז באויב לשיבוש וסיכול פיגועים המתרחשים לבוא". בנוסף להכנסת מערך הרחפנים החדש, סא"ל ברדה שיפר גם את אמצעי התצפית, יכולות הגדוד ואת כוח האדם המתפקד.

סא"ל אופיר סולטן יחליף את סא"ל ברדה שמסיים את תפקידו ויוצא ללימודים שבסופם יחזור לצבא. "אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק גדולה", סיכם סא"ל ברדה. "אמנם היו תקלות, אך מהנתונים בשטח וממבט לאחור בשנתיים האחרונות, ישנן הצלחות בהיבט היעילות המבצעית, פיתוח כוח אדם - הפיקוד והקצונה, שגרת הגדוד והתקדמות בכלל מרכיבי האיסוף, ובמילים אחרות עמדנו במשימה הגדודית".

"גדוד 414 תמשיך להיות הנשר המרחף והמגן של תושבי עוטף עזה", הוסיף סא"ל ברדה והוסיף: "זכיתי בחיילים הטובים ביותר שיכולתי לבקש, אשרי המפקד שאלו הם חייליו, אשרי העם שאלו הם מגניו, אתם הלב של הגדוד. אתם הגיבורים האמיתיים, אתם הגדוד. משפחה של איסוף לוחם".