פרס ראש אכ"א למפתח המערכת לייעול ארגון יחידתי

רס"ב כפיר יפרח, המשרת כנגד אגד הטכנולוגיה והאחזקה של פיקוד הדרום, זכה בפרס ראש אכ"א על פיתוח מערכת מתקדמת המאפשרת ניהול יעיל יותר של היחידה: "קפיצת מדרגה גדולה בתחום ניהול השגרה והמשמעת"

02.07.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

מדי שנה מתקיים טקס "פרס ראש אכ”א”  ראשות ראש אגף כוח אדם, במהלכו מוענקים פרסים ליחידות ולאנשים מצטיינים בטיפול בפרט וליזמים בתחום משאבי האנוש.

השנה העניק ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז, פרסים ל-26 זוכים, ביניהם רס"ב כפיר יפרח, תושב באר שבע, המשרת כנגד אגד הטכנולוגיה והאחזקה (אגד טנ"א) של פיקוד הדרום.

את הפרס קיבל רס"ב יפרח, המשרת בצה"ל 20 שנה, על פיתוח מערכת "עמדת דיווח יחידתית (עד"י), אשר עיקרה במחשוב ואיחוד תהליכי הניהול במשרדי נגדי היחידות.

"פיתוח המערכת נבע משאיפה ליצור שגרת עבודה יעילה ומצוינת ולפשט את עבודת הנגד היחידתי", מספר רס"ב יפרח, "המערכת מעניקה לנו יכולת לשים יותר דגש על הפרט, ובכך לאפשר לחיילים לממש את זכויותיהם במלואן. אני מקווה שהמערכת תמשיך להוכיח את עצמה ותגיע לכלל יחידות הצבא".

בעבר, כל נגד יחידה היה מנהל באופן עצמאי תיקייה על גבי שולחן העבודה במחשב, שנקראה "ניהול משרד", והכילה פורמטים לא אחידים הן במבנה והן בתוכן. על מנת לבקר את העשייה בתחום ניהול המשרד ביחידות המשנה של אגד הטכנולוגיה והאחזקה, רנ"ג האגד היה צריך להגיע פיזית לכל היחידות הפרוסות בכל גזרת פיקוד הדרום. כתוצאה מהמרחקים הגדולים לא תמיד התאפשר מעקב שוטף.

על מנת לפתור בעיה זו, רס"ב כפיר יפרח פיתח את מערכת ה"עד״י", שיעודה לסייע במעקב סדיר ויום יומי על פקודות השגרה בפלוגות השונות באגד, וכך לאפשר שגרת ניהול טובה יותר של כלל היחידה.

המערכת שמה דגש על תחומי הבקרה, שבמסגרתה תינתן שליטה לרב הנגדים ומפקד היחידה בזמן אמת, אחידות ניהול הטפסים והפורמטים בין המשרדים השונים, חיסכון בזמן, דלק ומשאבים, שקיפות בין היחידות השונות וריכוז כלל הנהלים בצורה שתאפשר נוחות וחיסכון בחיפוש הפקודות.

"המערכת מהווה קפיצת מדרגה גדולה בתחום ניהול השגרה והמשמעת ביחידות האגד, אשר אלה מהוות אבן יסוד לקיום יחידה צבאית", שיבח מפקד האגד, אלוף משנה ליאור פרי. "את המערכת הזו יש להמשיך ולהפעיל בכלל יחידות הצבא הזקוקות לסיוע והתייעלות מסוג זה".