רב פיקוד הדרום מאחל שנה טובה

רגע לפני החג, סא"ל שרון צברי, הרב של פיקוד הדרום, מספר לנו הכל על השירות המשמעותי, על העשייה הרבה והתרומה, וכיצד הוא מכין את כלל יחידות פיקוד דרום לקראת החגים

19.09.17

לסא"ל שרון צברי, יש גזרה גדולה מאוד תחת אחריותו - כלל בסיסי פיקוד הדרום. זוהי השנה השניה שלו בתפקיד, רב פיקוד הדרום, ולמרות האתגר הוא עומד במשימה ומצליח לטפל במגוון נושאים, החל בהכשרות, דרך הלכה, חינוך, שילוב של כלל הדתות והעדות בתוך צה"ל וכן שילוב המתגייסים החרדים לצה"ל.

"אני תמיד אומר שתפקידו של רב הוא בשני המעגלים", מסביר סא"ל צברי. "במעגל החיים למשל אני עורך חופה לקצין או לאיש קבע. במעגל החיים אנחנו נמצאים גם באזכרות, באנשים שהיו לידנו, לעיתים גם בלוויות. במעגל השנה אנחנו נוגעים בכל החגים והמועדים של עם ישראל, ולא רק, אלא גם של הדתות והעמים האחרים".

ואכן, לקראת ראש השנה נעשתה עבודה רבה. בין היתר,נעשה לאחרונה השתלמות של הרבנות בפיקוד הדרום לקראת החגים, שנעשתה בראשות ראש מחלקת הרבנות של צה"ל. כל רב חטיבתי קיבל הסבר מפורט  על התכניות שנקבעו לחגים, על מנת שיתנו מענה דתי לחיילים הזקוקים לכך.

"כבר חודשיים אנו עסוקים בתכנון חגי תשרי ובהכשרת בני הישיבות לתפקידים השונים", מפרט הרב. "בין אם זה מעטפת לוגיסטית לחיילים דתיים או מענה דתי אחר מכל סוג שהוא, לדאוג לאספקת ארבעת המינים, להשלים מניין במקרה הצורך. כמו כן אנחנו נותנים מענה דתי גם למוצבים קטנים בהם החיילים סוגרים חג".

"חשוב לשים לב כי כל חייל דתי וחילוני באשר הוא מקבל הזמנות לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר. זהו תפקידנו להגיע לכל חייל, לכל בסיס, ולתת לו הזדמנות לחגוג את החג בצורה המתאימה לו באופן אישי", הוא אומר ומוסיף: ""אני מאחל לכל בית ישראל וחיילי צה"ל באשר הם, חג שמח, שנה טובה ופורייה".

סא"ל שרון צברי, שנולד בירושלים, למד בישיבת הסדר- "אור עציון" במרכז שפירא, והתגייס כתלמיד ישיבה. הוא התנדב לחטיבת הצנחנים לגדוד 202, סיים מסלול ועבר ליחיד מגלן. לאחר השירות פנה ללימודים אקדמאיים והיה למורה מוסמך לתחומי היהדות- תורה שבעל פה, ותנ"ך לתלמידים בכל הגילאים ואף לימד בישיבה תיכונית.

בגיל 29 חזר לצבא כאיש קבע ומעולם לא שיער שיהיה רב צבאי. אחרי קורס רבנים צבאיים, התמנה לרב בבסיס זיקים, בהמשך מונה להיות הרב של בה"ד 1, רב אוגדת עזה ולראש מערך הכשרות בצה"ל.