תא"ל עודד בסיוק מונה למפקד עוצבת "הפלדה"

תא"ל עודד בסיוק נכנס לתפקידו כמפקד אוגדה 162 בטקס במפקדת האוגדה. תא"ל בסיוק מחליף את תא"ל אמיר אבולעפיה, שכיהן בתפקיד כשנה. בהתאם למסורת באוגדה, נטע מפקד האוגדה היוצא עץ זית בשדרת המפקדים

15.06.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

טקס החלפת מפקד אוגדה 162 נערך השבוע במפקדת האוגדה שבמעלה אפרים. הטקס נערך במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקדי האוגדה ולוחמיה.

מפקד האוגדה היוצא, תא"ל אמיר אבולעפיה, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנה האחרונה צפוי לקבל בימים הקרובים דרגת אלוף ולהתמנות לראש אגף התכנון. בנאום פרידתו מן האוגדה אמר: "אוגדה 162, למדתי והתעצבתי בתפקיד זה. הייתי גאה להיות מפקדכם״.

באוגדה קיימת מסורת ארוכת שנים בה כל מפקד, בסיום תפקידו, נוטע עץ זית בשדרת המפקדים שברחבת הכניסה לאוגדה. תא"ל אבולעפיה נטע עץ זית שמסמל את השורשיות, את ההמשכיות ואת החיבור למורשת המפוארת של האוגדה. תא"ל אבולעפיה הוא המפקד ה-27 במספר אשר לוקח חלק במסורת זו.

מפקד האוגדה הנכנס, תא"ל עודד בסיוק, כיהן בשנתיים האחרונות כמפקד עוצבת "המפץ" וכמפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. בנאום כניסתו לתפקיד הדגיש: "בכל עימות נוכחי או עתידי, עוצבת הפלדה על חטיבותיה ויחידותיה, תהיה המכריעה".

מפקד פיקוד הדרום פנה במהלך נאומו באופן אישי למפקד האוגדה היוצא: "אמיר, הובלת את האוגדה תוך חשיבה וניתוח, העמקה ושימת דגש על מוכנות האוגדה לכל תרחיש ועימות. בשנה האחרונה ביצעה האוגדה אימונים מהמורכבים ומהמאתגרים שבוצעו בצה"ל בשנים האחרונות ויחד עם המפקדים הבאתם את החטיבות והגדודים לרמת כשירות גבוהה ביותר. התרשמתי מאוד מסגנון הפיקוד והמנהיגות המייחדים אותך, מפקד ואדם יוזם אשר לא מקבל שום דבר כמובן מאליו, יצירתי, רותם ויסודי, הדורש מפקודיו אך קודם כל מעצמו, מצוינות. אני בטוח שבתפקידך הבא תבונתך ודרכי החשיבה שלך יעשירו את המטה הכללי ויתרמו לעוצמתו ולאיכותו של כלל הצבא".