צפו בסיור לאורך הגדר שתגן על נמל התעופה החדש בערבה
לא ניתנת לעקירה, גם באמצעות רכב כבד, ומגנה מפני טילי קרקע ואיום תלול מסלול - הכירו את הגדר בגבול ירדן, שתשמור בין היתר על נמל התעופה החדש "רמון", שעתיד להיפתח בשנה הבאה. בתום שנתיים בלבד, השלים צה"ל את פרויקט הגדר, שמתפרסת על פני לא פחות מ-34 קילומטרים. כך זה נראה
לאחר שנתיים של עבודה רצופה לאורך הגבול עם ירדן, הושלם בימים האחרונים פרויקט בניית גדר הגבול - אשר משתרכת לאורך 34 קילומטרים ונישאת לגובה של 6 מטרים.
גבולה המזרחי של ישראל אומנם שקט יחסית, הודות להסכם השלום עם ירדן, אך האינטרסים הביטחוניים במרחב מחייבים הגנה מתקדמת. "הגדר מהווה תשתית ביטחונית ששומרת על נכסים לאומיים ואסטרטגיים", מבהיר גורם בכיר בעוצבת "אדום", "ביניהם שדה התעופה 'רמון' שעתיד להיפתח בשנה הבאה".
את הגדר החדשה לא ניתן לעקור מן הקרקע, גם לא עם רכב כבד, והגורם הבכיר מציין כי היא נושאת אמצעים מיוחדים: "הגדר מצוידת במערכות איסוף בעלות יכולות טכנולוגיות מתקדמות ביותר, וברשת שגובהה 26 מטרים, ומשמשת להגנה מפני טילי קרקע ואיום תלול מסלול".
גזרת העוצבה ידועה בתנאי טבע ייחודיים, להם ניתן מענה בתכנון הגדר. "ישנם פתחים מיוחדים", מסביר הגורם הבכיר, "המשמשים הן עבור בעלי חיים, והן עבור השיטפונות באזור".
הגדר נבנתה בשאיפה לצמצם את היקף הכוחות המגנים על הגבולות, ולהשקיע את מרב המאמצים באימונים לקראת המערכה הבאה. "מדובר בפרויקט בעל עלויות נמוכות יחסית", מוסיף הגורם ומשתף: "ההשקעה הגדולה הובילה לירידה משמעותית בפעילויות הביטחון השוטף סביבה".
הפרויקט בוצע בהתאם ללקחים שהופקו מבניית גדר הגבול עם מצרים. "בזכות העבודה הקשה, שנעשתה בשילוב היחידות המיוחדות של חיל ההנדסה", מסכם הגורם, "ריבונותה של מדינת ישראל ממומשת בשטחה עד המטר האחרון".