סמג"ד 101 משחזר את ניסיון הטרור שסוכל מול ההתפרעויות ברצועה

12.10.18
מערכת אתר צה"ל

 

לאחר תחקור בשטח של האירוע במרכז הרצועה עולה כי במהלך הפרת סדר בדרום הרצועה הניחו מחבלים מטען על גדר הביטחון. פיצוץ המטען פער חור בגדר דרכו נכנסו כ-20 מחבלים שזוהו מיידית על-ידי כוח צה"ל, שביצע לעברם ירי הרחקה. רוב המחבלים חזרו על עקבותיהם לעומק הרצועה. מספר מחבלים התקרבו לעמדה צבאית ובתגובה הכוח ירה לעברם. המחבלים נהרגו.

"בגזרת הגדוד מול הפרות הסדר באל בוריג'", מתאר סגן מפקד גדוד 101 של חטיבת הצנחנים, רס"ן בן הלאל, את נסיון הטרור שסוכל אמש (שישי), "מספר מחבלים השליכו מטענים על גדר המערכת ופערו בה חור. מאותו הרגע לוחמי הגדוד וכוחות נוספים שהצטרפו, ביניהם לוחמי יחידות מיוחדות, פעלו למנוע חצייה של הגדר וביצעו ירי הרחקה לעברם".

"רוב המתפרעים ברחו חזרה לשטח הרצועה כתוצאה מהירי", הוא ממשיך. "תוך כדי המנוסה שלהם, מתקבל דיווח מתצפיתניות לפיו אחד המחבלים נשאר בשטח ישראל. לוחם שהיה בקרבת הנקודה זיהה את המחבל שהתקרב אליו עם סכין".

"לוחמי ומפקדי הגדוד ימשיכו לפעול במקצועיות ובנחישות ככל שיידרש על מנת להכריע בכל מגע שיהיה עם האויב. נבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל בכלל, ושל תושבי רצועת עזה בפרט, ונמנע כל פגיעה בביטחון המדינה ובריבונותה".


סכין שנמצאה בזירת האירוע

מדובר בנסיון טרור שסוכל על ידי כוח צה"ל באופן מקצועי ומהיר, ומנע פיגוע כנגד אזרחים וכוחות הביטחון.

בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בשעות אחר הצהריים (שישי) לאורך גדר המערכת ברצועת עזה השתתפו כ-15 אלף מתפרעים.בהפרות הסדר הושלכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יודו אבנים והובערו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.