אל"ם קובי הלר, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה סיים את תפקידו

15.08.18
מערכת אתר צה"ל

היום (רביעי) נערך בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, ומפקד אוגדת עזה, תת אלוף יהודה פוקס, טקס החלפת מפקד החטיבה הדרומית. אל"ם לירון בטיטו החליף בתפקידו את מפקד החטיבה, אל"ם קובי הלר, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות.

חילופי מחט דרומית

"אני מסיים היום שנתיים של פיקוד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה", אמר בנאומו אל"ם קובי הלר, מח"ט דרומית היוצא. "בתקופה זו עיצבנו יחד את הפעילות המבצעית במרחב המכשול, החיכוך עם האויב גבר, חמאס בנה עמדות קדמיות, הקים רשת תצפיות ואתגר בכל דרך את פעילות כוחותינו. פיתחנו תפיסת הגנה, סיכלנו פיגועים, הרגנו חמושים, השמדנו ועוד נשמיד בהמשך תשתיות של ארגון הטרור חמאס מתחת לקרקע ומעליה, ואפשרנו את המשך פעולת כוחותינו בחזית ובעורף".

"בחודשיים האחרונים עברה על יישובי העוטף תקופה ביטחונית רגישה ומתוחה מאוד", המשיך אל"ם הלר, "היינו ערים למתרחש בכל מושב וקיבוץ, השתדלנו לנסות ולהבין את הקשיים, האתגרים וההתמודדות היום יומית. עשינו מאמץ גדול לעסוק בחיזוק תחושת הביטחון ובגיבוש סל כלים שיסייע למועצה ולהנהגות הישוב ביכולת לתת מענה לכל אזרח ותושב".

"יש כאן שלושה אנשים, מפקד האוגדה ושני מחטים קובי ואבי שארבעה חודשים וחצי, כל יום שישי נמצאים כאן ולא באף מקום אחר, שעות ארוכות, עם עבודה מאוד אינטנסיבית, עם אחריות גדולה, ומתוך הסתכלות מול האזרחים והחיילים", אמר מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי.

"קובי כפי שעשית את התפקיד, בדרכך שלך, אתה מודל לפיקוד ואחריות, דבק במשימה", המשיך מפקד פיקוד דרום. "מהפגישה הראשונה שלנו, הבנתי כמה חשובה לך האולוכסיה והחיבור לתושבים. אתה מפקד מיוחד, עברת כאן תקופה שמשאירה חותם".

"האתגר בהחלפת הפיקוד הוא להפוך את מרוץ החיים הביטחוני הזה למירוץ שליחים, להמשיך באותו כיוון, לשמור את הישגי העבר, לקבוע יעדים חדשים, להוביל קדימה, מהר יותר, חזק יותר, טוב יותר", אמר מפקד אוגדת עזה, תא"ל יהודה פוקס.

"קובי, ברגעים אלו אתה מסיים בהצטיינות יתרה את הפיקוד על החטיבה הדרומית. הובלת את החטיבה לשיאים חדשים בדרכך הכל כך מיוחדת. שינית, יצרת, הטבעת תפיסות מבצעיות, פקודות ונהלים, ומעל הכל- השקעת באנשים, בחיבור לאנשי ההתיישבות. לירון, ברוך הבא לחטיבה הדרומית, לאוגדת עזה. אני גאה ושמח על כך שאתה מצטרף אלינו, היצירתיות והיוזמה- הם הכלים שלך אשר תידרש למצותם השכם וערב".