מפקדי היחידות שיתפסו קו בעוצבת אדום בכנס מיוחד

21.03.18
אלון תשובה, מערכת אתר צה"ל

במסגרת היערכות הגזרה, בשבוע האחרון נערך כנס השתלמות בעוצבת אדום לכלל המפקדים שעתידים לתפוס קו באוגדה עם כוחותיהם במהלך השנה. 

"מטרת הכנס הייתה להכין את הכוחות בצורה המיטבית להתמודד עם פיגוע במחוז סיני בשטחנו", הסביר קצין האג"ם בחטיבה, רס"ן עלים סעד. "ההשתלמות הייתה מעשית, תרגלנו בפועל עם המפקדים כיצד להגיב לפעולות של האויב - בין אם חדירה של מחבלים, ירי של מכפילי כוח כמו רימונים, או טכניקות משולבות של שריון, איסוף, וכוחות חי"ר".

בכנס השתתפו מפקדי כל היחידות שאמורות לבצע תעסוקה מבצעית בעוצבת אדום, גם כוחות המילואים וגם הסדירים, על מנת להעלות את רמת ידע על ההתמודדות עם כל אירוע בעת הצורך: "זאת המוכנות הכי טובה שאפשר לספק ליחידות האוגדה". 

 

במהלך האירוע הוצגה הטכניקה הייחודית לעוצבת אדום, שיום יום עומדת על המשמר וצופה על המתרחש מעבר לגדר. "בתחנה אחת, הכוחות ירו במ"ג וזרקו רימונים, ובאחרת צפו בתצוגה שהדגימה את יכולות האויב וכיצד להתמודד מולן", הסביר רס"ן סעד.

"האויב פה מורכב ולא דומה לשום אויב בגזרה אחרת", הוסיף רס"ן סעד וסיכם: "אנחנו צופים אל הצד השני ומבינים שהוא מתחזק. הכנס הזה הוא חלק מתהליך ארוך טווח - שיביא לידי ביטוי את היכולות שלנו להתמודד עם האירועים באופן הטוב ביותר".