סא"ל ענבל מן מונתה למפקדת "איתם" - הראשונה שצמחה מהגדוד

24.10.18
מערכת אתר צה"ל

סא״ל ענבל מן מונתה היום (רביעי) למפקדת גדוד האיסוף ״איתם״, ותחליף בתפקידה את סא״ל ניר מסילתי, אשר מונה לרע״ן הדרכה במפקדת זרוע היבשה. טקס החילופים נערך בבסיס מחנה חיון, במעמד מפקד עוצבת אדום, תא"ל גיא חזות, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

"היום אני מקבלת את הפיקוד על גדוד האיסוף 'איתם'", פתחה בדבריה סא"ל מן, "גדוד המורכב ממערכי איסוף שונים ויכולות טכנולוגיות מגוונות הנשען על הכוח האנושי הקיים בו - אנשים איכותיים אשר ביכולתם להוביל את הגדוד לכל מקום, בכל זמן - אנשים שרואים רחוק".

"נפלה בחלקי זכות גדולה לפקד על הגדוד, להמשיך את דרכם של קודמיי, ולהובילו להישגים חדשים", שיתפה סא"ל מן. "אני מודה למפקדיי על האמון שנתנו בי לתפקיד משמעותי זה, ומבטיחה לעשות כל שביכולתי על מנת להצעיד את הגדוד קדימה ולעמוד בכל משימה לה נדרש".

"סא"ל מן, הרבה בהצלחה בתפקיד", בירך המפקד היוצא, סא"ל מסילתי, "אנחנו מכירים לא מעט שנים ואני מלא הערכה אלייך ולפועלך. אין לי ספק שאת האדם הנכון, בזמן הנכון במקום הנכון".

"ניר היקר, בתפקידך הבעת את חותמך ותרמת רבות מניסיונך, מקצועיותך ואישיותך יוצאת הדופן", פנתה המפקדת הנכנסת למפקד היוצא וסיכמה: "חיילי ומפקדי גדוד 'איתם' אנו בפתיחתה של דרך משותפת חדשה יחד נתקדם, נלמד, נתפתח ונדהר לעבר פסגות חדשות".

"עלינו מוטלת האחריות במשימת האיסוף הקרבי בגבולה הדרומי של מדינת ישראל", היא הצהירה, "מחובתנו להמשיך ולפעול בנחישות ובמקצועיות תוך הבנת האתגר המבצעי הניצב מולנו ומיצוי כלל יכולות האיסוף העומדות לרשותינו, במטרה לסייע לכוחותינו הפועלים במרחב ולהבטיח את ביטחון תושבי הדרום. מפקדים, אנשי קבע, חיילים, לוחמים, לוחמות ותצפיתניות גדוד 'איתם' - אתם העיניים של הכוח בשטח, אתם העיניים של המדינה, מאמינה בכם ובהצלחה לכולנו".

גדוד "איתם" הוא גדוד האיסוף הקרבי של עוצבת אדום, שהוקם בשנת 2011 לאחר הבנה שיש צורך ממשי באיסוף מידע ותצפיות לאורך הגבולות. הגדוד מגן על הגזרה הגדולה ביותר בישראל - הוא נפרס מפתחת ניצנה, דרך גבול מצרים לאילת, ולאורכו של גבול ירדן עד מצדה. לגדוד מאפיין ייחודי נוסף - הוא הגדוד היחיד שקיימות בו לוחמות איסוף עד רמת מפקדת הפלוגה.