משרתי הקבע בצה"ל ידועים במסירותם ונכונותם לבצע כל משימה על הצד הטוב ביותר. אך כשמדובר בניהול חייהם הפרטיים - משרתי קבע רבים מתקשים לפנות את הזמן הנדרש לכך, בעיקר כשמדובר בהתנהלות כלכלית נכונה.

מתוך אותו הצורך, הבינו בצבא כי יש לקיים שיעורים ייעודיים או כנסים בניסיון לתת מענה לדבר. בשבוע האחרון, אוגדה 162 החליטה לעשות צעד נוסף בתחום ולהשיק פרויקט ייחודי שנועד להעניק לכלל המשרתים באוגדה מסגרת ותמיכה בתחום הניהול הכלכלי.

השם שניתן לאותו מיזם הוא "כוכב פיננסי" - מדובר ברצף סדנות המועברות על ידי מרצה חיצוני לאוכלוסיית משרתי הקבע באוגדה בשתי פעימות, כאשר בליבת המפגשים עומד הרצון לאמן ולהכשיר כל אחד ואחת מהם לפעול בצורה חכמה יותר כלכלית.

יריית הפתיחה של המפגשים נעשתה מוקדם יותר השבוע, בפורום שתחילה כלל את רבי הסרנים של האוגדה. "היום הראשון התעסק בעיקר במספרים", משתפת אחת ממובילות הפרויקט, רס"ן בן אהרון. "הראנו להם לא מעט נתונים, לימדנו אותם כיצד להוציא נתונים פיננסים על עצמם בלחיצת כפתור, ויחד איתם התחלנו למפות את ההוצאות שלהם בכל חודש אל מול ההכנסות או ההשקעות שביצעו".

לדבריה של רס"ן בן אהרון, המפגש השני התעמק בצרכים האישיים של המשרתים וכך הותאמה לכל אחד תוכנית אישית: "אנחנו מבצעים את המפגש השני במרווח מהראשון כדי לאפשר לכל אחד לחזור הביתה, להתייעץ עם משפחתו ולהגיע ממוקד יותר. אנחנו בונים תיק פיננסי ומנסים לחשוב על דרכים פשוטות לייעל את ההוצאות בחיי היומיום".

אין זו הפעם הראשונה בה אנשי האוגדה מחליטים להרים את הכפפה בתחום, גם "כוכב פיננסי" מהווה 'תוכנית בת' לפרויקט רחב יותר -  "כוכב הפלדה", תחתיו מתנקזות כלל היוזמות להתנהלות כלכלית נכונה של כל אנשי הקבע באוגדה.

"סוגיית הטיפול באנשי הקבע נמצאת בלב העשייה שלנו", מדגישה רס"ן בן אהרון, "אנחנו משתדלים להביא את המידע על הזכויות שלהם בצורה כמה שיותר נגישה. לפני חודשיים אפילו פתחנו ערוץ טלגרם ייעודי לשאלות ותשובות שבהמשך נרצה להפוך למוקד טלפוני. יש כבר מעל 350 משתמשים. זה צורך שקיים ואנחנו ממשיכים לייצר לו פתרונות".

את "כוכב פיננסי" מסמנים באוגדה כהצלחה מסחררת וכבר מתחילים לתכנן סדנאות לאנשי קבע נוספים באוגדה. "אין אחד שלא אמר שחידשנו לו לפחות בקצת", מתגאה רס"ן בן אהרון, "אנחנו נמצאים באוגדה מבצעית ועצימה שלפעמים המשרתים בה לא מצליחים למצוא את הזמן להתעסק בדברים הקטנים שקשורים לעצמם. בדיוק בגלל זה סדנאות ופרויקטים כאלה חשובים - זו הדרך שלנו להודות להם על העבודה הקשה וגם לחסוך להם כמה שקלים על הדרך".