"פעולה מדויקת וממוקדת. נערכים לכל תרחיש"

12.11.19
מערכת אתר צה"ל

בעקבות תקיפת המבנה שבו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני (גא"פ) ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא, והטילים שנורו בהמשך מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מסרו הרמטכ"ל, ראש הממשלה וראש השב"כ הצהרה. 

"באמצעות פעולה משותפת ומקצועית של פד"ם, שב"כ, אגף המודיעין וחיל האוויר ומקצועית מועד סוכל בהאא' אבו-אלעטא, המפקד הבכיר של הג'יהאד האסלאמי ברצועה", מספר הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי. "מדובר באיש שאחראי למרבית הפיגועים שיצאו מהרצועה במהלך השנה האחרונה".

"כמו כן, הוא אחראי לאירועי צליפה וירי, עשרות רבות של אירועי ירי רקטי, אחראי לירי הרקטי לפני עשרה ימים במשך יומיים, ערב יום הזיכרון ועוד סדרה ארוכה של אירועים", מוסיף רא"ל כוכבי. "הוא האיש שערער את הביטחון והיציבות בדרום הארץ ובמיוחד בעוטף עזה. הוא האיש שפעל בכל דרך לחבל בניסיונות להרגעה מול החמאס שלא הסכים ולא קיבל אותה".

הרמטכ"ל מצהיר, כי בהאא' אבו-אלעטא: "היה 'פצצה מתקתקת' חיה. גם בימים האחרונים עבד, עמל ותכנן פיגועים במטרה להוציא אותם לפועל. ניסינו למנוע את הפעולות שלו בדרכים מגוונות ללא הצלחה ובנסיבות שנוצרו המלצנו לדרג המדיני לסכל אותו בחלון הזדמנויות שנוצל היטב".

"הפעולה הייתה ממוקדת ומדויקת, אנחנו נערכים לכל תרחיש ולצד זאת אין לנו עניין בהסלמה". מדגיש הרמטכ"ל, "בהתאם לזאת נתגבר את כוחותינו מבחינת הגנה אווירית, ימית וקרקעית, ואנו נערכים להמשך ההתקפה שיצאה לדרך. אם נצטרך נעבור גם לסיכולים".

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות וקורא לכל האזרחים לנהוג בדיוק לפי הוראות פיקוד העורף". סיים רא"ל כוכבי, "ביצוע ההנחיות מציל חיים ועניינו להגן עליכם. כפי שאני רואה ומקבל דיווחים אכן יש התנהלות נכונה, מקווה שהיא תימשך. בנוסף, בשעות האחרונות אנחנו מקבלים תגובות וגיבוי של האזרחים. הגיבוי הזה פשוטו כמשמעו חשוב לנו לביצוע המשימה".