מה עשו לוחמי 414 בחממה חקלאית בקיבוץ זיקים?

בשבוע שעבר, הגיעו לוחמי גדוד האיסוף 414 לקיבוץ זיקים בעוטף עזה, אבל הפעם זה לא בשביל אימון או פעילות מבצעית - הם הגיעו כדי לעזור לחקלאי מקומי לתפעל את החממה שלו. הצטרפנו ללוחמים שבדרך כלל שומרים על הגזרה וראינו מה קורה כשהם גם מטפחים אותו

09.12.19
מירב בראל, מערכת אתר צה"ל

"החקלאות היא העבודה הכי ציונית וישראלית בעיניי", קובע סמ"פ ייעודית בחטיבה הדרומית, סגן יואב פיצוטו, שהחליט בשבוע שעבר לקחת את חיילי הפלוגה שתחתיו ליום קצת שונה בזיקים. כאשר משימת האיסוף שלהם הייתה פחות של מודיעין, ויותר של עשבים וירקות. 

"במשך המון שנים החקלאות היוותה את המרכז הכלכלי של מדינת ישראל", הוא ממשיך, "אבל הבעיה היא שאין בתחום הרבה כוח אדם". פה, לדבריו, נכנס לתמונה הארגון"השומר החדש" שעוזר לחקלאים עם כוח אדם, במסגרתו הוא התנדב כמה פעמים לפני שהתגייס.

"דיברתי עם הארגון וקבעתי להגיע לקיבוץ זיקים עם הלוחמים כדי לעזור לחקלאי בשם יונתן שגר באזור", מתאר סגן פיצוטו, "בחממה, עבדנו בעיקר עם צמחים של ברוקולי, ניקינו את השטח וכמובן שנהנינו מאוד".

לדבריו, העבודה שביצעו הלוחמים,יכולה אולי להיחשב כעבודת נמלים שאף אחד לא שש לעשות, אבל היא הכרחית להמשך הטיפוח של החקלאות באזור. "עשינו משהו טוב בשביל מישהו, וזו העבודה הכי טובה לנפש", הוא מוסיף, "במיוחד כשאנחנו באים מהזווית של הלוחמים ששומרים על על הגדר ועל העוטף. חשוב שנבין מה הקשיים של החקלאים והתושבים שגרים פה, כדי שנמשיך למלא את המשימה שלנו בצורה הטובה ביותר".