היחס"ר הבדואי מחדש את מלאי הציוד ביריד לוגיסטי ראשון מסוגו

רגע לפני האימון השנתי שלהם, לוחמי יחידת הסיור המדברית עשו "מלא מחדש", ופתחו בשבוע לוגיסטי ומיוחד שלא השאיר אף תיק ריק ואף נעל שחוקה. בין אם מדובר בפליז מהניילונים, במכשירי קשר חדשים, או בהאצת הטיפול בבעיות ת"ש, אין ספק שביריד הזה כל לוחם היה רוצה להיות. כך זה נראה

21.02.19
ליאור נוישטיין, מערכת אתר צה"ל

לפעמים השגרה האינטנסיבית של חיי הלוחמים לא מאפשרת לרבים מהם לטפל ולסדר את הפינות הקטנות שמשפיעות על הלך שירותם. כך שלא פעם, בין הפעילויות הרבות בהן הם עוסקים, הקרע הקטן במדים או הנעל שקצת התפרקה אחרי מסע מפרך, מקבלים חשיבות נמוכה יותר בסדר העדיפויות ולעתים, נותרים ללא מענה במשך שבועות ארוכים. אותם פריטים הם הציוד איתו יצאו בסופו של דבר גם למערכה בשעת פקודה, ולכן מצבם ואמידותם חיוניים.

ביחידת הסיור המדברית זיהו את אותם חוסרים לוגיסטיים ופערים באמצעות תהליכים יחידתיים, והחליטו בשיתוף מרכז הציוד של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, להרים את הכפפה - תוך זמן קצר הקימו יריד לוגיסטי שטרם נראה כמותו ביחידה, בו התאפשר ללוחמים לסדר ולחדש את כלל הציוד האישי שלהם ולצאת לתקופת האימון שעומדת בפתח כשהם מוכנים במאת האחוזים.

"החלפנו לכל אחד את הציוד הישן בפריטים חדשים לגמרי", מספר מפקד פלוגת המפקדה ביחידה, ואחד ממקימי היריד, סגן ברוך ישראלוב, "מרמת הדברים הבסיסיים כמו זוגות מדים, דרך קיטבגים ועד סטים חדשים של קשר - כולם יצאו עם כל מה שהם צריכים, ללא יוצאים מן הכלל".

באוהל הענק שהוקם, לצד עשרות עמדות מלאות במכשירי קשר, שלוקרים ואפודים מנויילנים הועמדו בשורה גם מספר תחנות נוספות, ובהן נציגים של גופים שונים ביחידה.

"קראנו לשבוע הזה 'שבוע התארגנות' כי אנחנו מסייעים לחייל בקצה לסגור את הקצוות הפתוחים שלו גם בתחומים מנהלתיים", ממשיך המפ"ם, "הקמנו תחנות שלישות, רבנות, ת"ש, רפואה, תקשוב ואפילו טנ"א, שיבדקו את כל הפרטים כמו כשירות האמל"ח של הלוחמים, כדי לסגור את כל המעגלים האפשריים".

במשך חודשיים ארוכים עמלו אנשי החטיבה בניסיון לבנות תמונת מצב כוללת של המצוי מול הרצוי כדי להרכיב את היריד האולטימטיבי והיעיל ביותר.

"היה לנו חשוב לעשות את זה בשביל הלוחמים", משתף סגן ישראלוב, "במקום שכל פעם חייל יגלה שהוא איבד כובע ונצטרך להתעסק בזה בצורה פרטנית, יישרנו קו בין כולם והותרנו את הראש מוכוון נטו לאימון. עכשיו אם רק יקראו לכיוונינו, היחס"ר יקפוץ ויגיע לכל נקודה בידיעה שיש לו את כל מה שהוא צריך כדי לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר".