חילופי המאו"ג לאוגדה הראשונה בצה"ל

04.08.19
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר התקיים טקס החלפת מפקד אוגדה ברשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, לאוגדה הראשונה בצה"ל המכונה גם עוצבת סיני. תת אלוף יניב אלאלוף אשר כיהן כ- 18 חודשים ועובר כעת לפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. בתפקיד פינה את מקומו לתת אלוף דדו בר כליפא, לשעבר מפקד חטיבת גבעתי.

בנאומו, תא"ל יניב אלאלוף, מציין את חשיבות שימורה של הרוח הציונית של העם, המגן על ארצו ועל החלק החשוב שחטיבות המילואים לוקחות בשימור הרעיון הנ"ל: "בשנה וחצי של פיקוד על האוגדה זכיתי לקיים אימונים עצימים עם כלל יחידות האוגדה, תרגילי מפקדות ואימוני מקצועות רבים. בכל פעם שחשבנו שאנו מגזימים, ביקשתם עוד. בכל פעם שחשבנו שהאימון עצים יתר על המידה, הוספתם דרגת קושי משל עצמכם. זו אוגדה שרוח הציונות מפעמת בה, אוגדה שכל לוחם רואה את עצמו כאילו בו תלוי גורל המערכה, אוגדה יוזמת, מלאה באומץ לב ומובלת ע"י מפקדיה בפיקוד מלפנים. אוגדה לוחמת, קטלנית ואפקטיבית".

לדבריו של תא"ל אלאלוף האוגדה הכרחית להכרעת המאבק מול עזה: "חטיבות האוגדה מצוידות ומאומנות היטב ליום הפקודה וחטיבות המילואים של צה"ל משמרות את האתוס הישראלי של עם מגן בארצנו. זכות גדולה הייתה לי לפגוש אתכם, וללמוד מכם באימונים, בתעסוקות מבצעיות, בקבוצות חשיבה ובשיחות שקיימנו".

"צאלים הרחוקה, צהובה, חמה, אך כולה אומרת את המעשה הציוני. הנגב- מרחב מדברי מאתגר", אמר בנאומו מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, "יש רבים כאלה בארצות סביבנו, איך אחד מהם בו מתקיימת פעילות חקלאית, טכנולוגית, חינוכית, והתיישבות כפי שקורה בנגב. אכן בנגב ייבחן העם בישראל".

בהמשך האלוף פירט על מעלותיה הביטחוניות של אוגדה 252 - "מפקדת האוגדה היא המצמדת מודיעין אש ותמרון. השילוב הנכון בין אלה, בזמן ובמקום הנכון, הוא המקנה לנו יתרון מרכזי על אויבנו". 

לדברי מפקד פיקוד הדרום, אנו בעיצומו של תהליך הכנות איכותי למערכה בעזה, בו משתתפת גם אוגדה 252 על יחידותיה. "התאמנתם, שיפרתם מוכנות ותרמתם לפיתוח הידע", הוא ממשיך, "ארגוני הטרור בעזה לא יזכו לחסינות בהיצמדם לאזרחים. נדע להגן על אזרחי ישראל ולפעול בנחישות ובדייקנות. ישנה מוכנות טובה שתלך ותשתפר, תלך ותשתכלל ככל שיידרש. אוגדה 252 תמשיך לתרום למוכנות מול אתגרי פיקוד הדרום בגזרת עזה, בהגנה ובהתקפה".

בטקס ההחלפה, עלה תת אלוף דדו בר כליפא, המאו"ג הנכנס, לשאת דברים ולקבל על עצמו את המשימה: "אני מקבל על עצמי באהבה ובתחושת שליחות גדולה, לפקד על אוגדת סיני. עוצמת האוגדה טמונה באנשיה, במורשת מפוארת של תמרון קטלני, בדרום ובצפון, ובערכיה המובילים, אשר בראשם רוח הלחימה והדבקות במשימה".

"מפקד הפיקוד תודה לך ולראש המטה הכללי על האמון שנתתם בי בהפקידכם בידי את האוגדה המיוחדת הזו", המשיך תא"ל בר כליפא, "אני מודע לאחריות שהעמסתם על כתפיי ומבטיח להביא את הביצוע הבא למצוינות עוד יותר גבוהה. יניב, הנהגת את האוגדה על יחידותיה, באומנות גדולה מאוד, בדרכך המיוחדת דרשת מאנשיך נורמות ביצוע מהגבוהות שפגשתי. אני מודה לך מאוד ומאחל לך הצלחה בהמשך, בפיקוד על אוגדת יהודה ושומרון. מפקדי האוגדה, מח"טים, מטה חיילי נגדי וקציני האוגדה, יחד נעשה כל שבכוחנו, נהפוך כל אבן, נמשיך להתקדם ולהשתפר כל העת תוך שאנו זוכרים את הדרך שסומנה באוגדת סיני מזה דורות".