משיחה קצרה עם רנ"ג דודו תורג'מן, רמ"ד המזון של פיקוד דרום, קל להבין איך ייתכן שהחיילים בבסיסים נכנסו לחדר האוכל בערב החג ומצאו בו קצת מהבית. "לבשל לחיילים זו שליחות - לעשות יותר למען הלוחמים ולהשפיע על החייל בקצה, זאת המשמעות מבחינתי", רנ"ג תורג'מן מדגיש את תקופת החגים כחשובה במיוחד, "החיילים שמשרתים את המדינה ונשארים ערב חג בבסיס, אנחנו רוצים שירגישו בבית, חשוב לנו להביא את הנשמה בצלחת".

ובאמת, בתפריט של החג משתמשים בכל מרכיבי המסורת ואף משלבים אותם בתוך התפריט עצמו, במגוון מתכונים יצירתיים. אם זה לא מספיק, הטבחים בבסיסים השונים עוברים סדנאות בישול לקראת החג על מנת להכין אותם ולוודא שבחג עצמו, כולם ייהנו מהאוכל. 

עוד סיבה לחגיגה? טופו - בראש השנה הטבעונים והצמחונים נהנו ממגוון מנות שהותאמו להם, ולכל חייל בעל רגישות למזון כזה או אחר. "אנחנו שמים דגש על כל בעלי הרגישויות, אלרגנים, צליאקים, טבעונים וצמחונים, משקיעים במנות המיוחדות שמכינים עבורם שירגישו שעושים בשבילם, מגיע להם בדיוק כמו לשאר". 

 "היום הטכנולוגיה היא משמעותית בחיים שלנו ואנחנו מתאימים את עצמנו לתגובות שמגיעות מכל כיוון", רנ"ג תורג'מן מספר, "בארוחת החג קיבלנו תמונות מחדרי האוכל השונים מחיילים שלא מאמינים שהם יושבים בחדר אוכל צבאי - הרבה מזה נובע מההשקעה גם באיך ששולחן החג נראה - החל מהכלים ועד העיצוב החגיגי". 

עם לחמניות ביתיות, מאפים, סלטים מגוונים, פירות מיוחדים וחידושים רבים שנכנסים לתפריט בבסיסים השונים, הכל הודות למערך המזון - נותר לנו רק להגיד תודה, וללכת לחפש לנו קינוח.