חודש ההתארגנות ששינה את גדוד 727 מהקצה אל הקצה

משיפצורים לכלי הנשק, דרך רהיטים ומוצרי חשמל חדשים, ועד ארוחות מפנקות - בשבועות האחרונים האחרונים, התקיים חודש התארגנות מקיף ומפנק במיוחד בכלל הבסיסים והמוצבים של גדוד האיסוף "איתם". אז במה בדיוק הן התחדשו ומה הן קיבלו? קיבלנו הצצה לחודש המושקע וחזרנו עם כל הפרטים

05.03.20
מירב בראל, מערכת את"צ

בחודש האחרון משתלם במיוחד להיות חיילת ולוחמת בגדוד האיסוף 727. שלל הבסיסים והמוצבים של הגדוד באוגדה 80 לבשו חג והתמלאו באווירת התחדשות, וזאת בזכות חודש ההתארגנות שהגיע אליהם. מציוד לחימה חדש, דרך ארוחות מפנקות ועד שיפוץ בחדרים - החיילות קיבלו את המעטפת הרחבה ביותר שיכלו לקבל.

"אוגדה 80 היא האוגדה הגדולה ביותר, המתפרסת על כ-400 ק"מ רבוע והמטרה שלה היא להגן על הגבולות עם ירדן ומצרים", מציג מפקד פלוגת הסיוע המנהלתי של גדוד התצפיות באוגדה, סרן גלעד קורסיה, "מדובר במרחקים אדירים ובתפקידים לא פשוטים בכלל. לכן, בשביל להרים את המורל של הלוחמות, חשבנו על הזדמנות בה נוכל לפרגן להן ולתת להן מעטפת טובה וחזקה יותר".

וכך, הם הגיעו לכל נקודות הקצה - מבסיסים ועד החמ"לים בהם נמצאות החיילות, קיימו ירידים לוגיסטיים וחידשו להן הכול. "הבאנו להן ריהוט חדש, שפצורים חדשים לציוד הלחימה ומוצרי חשמל. בנוסף, צבענו את החדרים שלהן וביצענו בהם תיקונים", הוא מפרט, "כל זה היה מלווה בהפנינג של המטבח שלנו, שכלל מאכלים מיוחדים כמו וופל בלגי, ברד בשלל טעמים, פופקורן, וארוחה חגיגית אחרי היריד".

לדבריו, חודש ההתארגנות מתקיים בכל שנה, אבל הפעם, העוסקים במלאכה באוגדה 80 ובפיקוד הדרום לקחו אותו צעד קדימה והחליטו לקיים אותו באופן מקיף הרבה יותר. "בדרך כלל, במהלך חודש ההתארגנות אנחנו מקיימים ירידים לוגיסטיים פשוטים יותר לכל החיילות ומחליפים להן ציוד ומדים", הוא מסביר, "לפני היריד חשבנו איך מטבחון או מועדון של תצפיתניות צריך להיראות, ולפי החזון הזה הרכבנו תוכנית עבודה".

לאחר שקיבלה הפלוגה את התקציב הדרוש לה - בסך מאות אלפי שקלים, הם התחילו לרכוש את כל הציוד הנדרש כדי להעניק לחיילות. "החלפנו סטים שלמים של ריהוט כמו שולחנות וכיסאות, הבאנו להן טלוויזיות חדשות, ניקינו וצבענו חדרים מחדש, הוספנו להם מכשירי חשמל כמו מקררים ומיקרוגלים ואפילו סיפקנו להן ציוד גינון וערכות רס"פ חדשות".

"החוויה המדהימה הזאת לא הייתה יכולה להתקיים לולא ההירתמות המלאה של הציר הלוגיסטי באוגדה ובפיקוד ושל פלוגת הסיוע המנהלתי, שעשו הכול בהשקעה רבה", משתף סרן קורסיה, "כשחיילת אומרת לך תודה רבה אתה מרגיש שהגעת למטרה שלך. בסופו של דבר עשינו את זה בשבילן, כדי שיראו וירגישו שאנחנו דואגים להן ומעריכים את העבודה המדהימה שלהן בכל קצוות האוגדה".