טירונות קרבית לנהגי בט"ש

הם משרתים בצמוד ללוחמים בגזרה וממלאים משימות ייעודיות לאורך הגבול. בעקבות ההבנה שהם נמצאים בשדה הקרב ובמגוון משימות מאתגרות, החליטו בחטיבת יואב להכשיר את נהגי הבט״ש לראשונה - ממש כמוהם. טירונות 05 לנהגי הבט"ש יוצאת לדרך - כל הפרטים

15.06.20

נהגי פלוגות הניוד ברחבי צה"ל מבצעים מגוון משימות חיוניות, מאתגרות ולעיתים אף מסוכנות בגבולות השונים. בהתאם לאופי התפקיד שלהם, החליטו לאחרונה בחטיבה המרחבית 'יואב' להרים את הכפפה וליצור, בסיוע של בא"ח נח"ל, תקדים צה"לי ראשון מסוגו, בו הנהגים המבצעיים של החטיבה יעברו הסמכת רובאי 05, בדומה לחבריהם, הלוחמים בגזרה. זאת על מנת להגדיל את יכולותיהם המבצעיות ולהקנות להם כלים רלוונטיים חדשים לטובת פעילותם בשגרה ובחירום. 

במסגרת תפקידם, מסיעים נהגי הסיור המבצעי את הלוחמים שמבצעים תעסוקה מבצעית בגזרת החטיבה ברכב הסיור. במהלך אותן פעילויות, הם צמודים וכפופים לכוח המבצעי בשטח, למקרה של היתקלות בגדר. מכיוון שהנהגים נמצאים עם הכוח הלוחם, הם נדרשים לדעת לפעול גם כן בהתאם.

"המחזור הראשון, שהסתיים ביום חמישי שעבר, היה מורכב מנהגים שעברו טירונות כללית, הגיעו ל"יואב" ויצאו להשלמה במשך חודש בבא"ח נח"ל. התקווה היא להכשיר מחזורים נוספים ולפרוץ את היוזמה בכלל צה"ל", מדגיש סרן רון לוי, מפקד פלוגת הניוד, ואחד ממוציאי הרעיון לפועל: "אנו מוקירים תודה ומקנים לחיילינו כלים לעתיד, כדי שגם הם יוכלו, בעת שחרורם מצה"ל, לעבוד במשרות ביטחוניות".

לפני שהגיעו הטירונים לבא״ח נח״ל הם עברו גם את התכנים הבאים: בחני כושר גופני, השלמת מגישי עזרה ראשונה, מטווחים, תרגילי צמד חוליה ושיעורי נשק.

"אנחנו רואים את נהגי הבט"ש כחלק מהותי מהכוח הלוחם בהגנה על גבולות מדינת ישראל", מחדד קצין הלוגיסטיקה החטיבתי, שהיה שותף לפיילוט, רס"ן תאיר גאנם, "ולכן מן הראוי שיוכשרו בהתאם לכך".