כך שומרים גם על הגזרה הזו בחטיבה הצפונית בעזה

מאימונים קבוצתיים, דרך שקילות עקביות ועד ליווי צמוד ושוטף. בעקבות העבודה המאתגרת של אנשי הקבע באוגדת עזה, שעלולה לגרום להם לשמור פחות על אורח חיים בריא, יצאה לדרך בחטיבה הצפונית תוכנית מיוחדת לשמירה על גזרה אחרת, ולא פחות חשובה - הגזרה שלהם עצמם. כל הפרטים 

14.07.20

הערכות מצב, תצפיות שוטפות וסיורים על הגדר הם רק חלק מהצעדים שנוקטים הכוחות באוגדת עזה כדי להגן על תושבי האזור והמדינה כולה. כתוצאה מהמציאות העצימה שבה הקצינים והנגדים חיים, הם עלולים לפעמים לשכוח מהגזרה האישית שלהם, שגם עליה הם צריכים לשמור. 

בתקופה האחרונה, כשהמודעות לאורח חיים בריא רק עולה ועולה, גם בחטיבה הצפונית החליטו להרים את הכפפה. התוצאה היא תוכנית "שומרים על הגזרה", שמטרתה היא לקדם את הדאגה לבריאות הפרט באוכלוסיית הקבע.

"הגיוני שלאור הלחץ והמתח בהם נתונים אנשי הקבע לאורך זמן, שהקפדה על הבריאות שלהם לא תהיה בהכרח בעדיפות הראשונה מבחינתם", מסבירה סרן עדי גולדברג, קצינת הרפואה בחטיבה ואחת ממובילי הפרויקט, "יוצא שהרבה מהם מסגלים לעצמם הרגלים לא נכונים, כמו חוסר בשעות שינה, דילוג על ארוחות, וצריכת מזון מהיר שמשפיעים עליהם לרעה בטווח הרחוק".

"שומרים על הגזרה", בשיתוף עם מכון וינגייט, מעניקה לכ-20 אנשי קבע בחטיבה חצי שנה של ליווי שוטף, אימונים, שקילות, ומפגשים עם אנשי מקצוע מוסמכים מעולם התזונה והכושר הגופני.

"אנחנו נפגשים לאימונים משותפים, מעבירים סדנאות בנושא אורח חיים בריא ובונים תפריטים אישיים לכל משתתף", מפרטת סרן גולדברג, "מעבר לפגישות, יש לנו קבוצת וואטסאפ משותפת בה ניתן מענה מהתזונאית והמאמן בכל שעה ביום".

התוכנית, שהגיעה לאוגדת עזה בפעם הראשונה, מתקיימת כבר שלושה שבועות, וזה ניכר. "אנחנו אומנם עוד לא רואים שינויים דרסטיים במשקל, אבל זו גם לא המטרה", היא מדגישה, "השינוי מתבטא בעיקר במודעות הגופנית שמתפתחת אצלם, באימוץ הרגלים חדשים שכבר אפשר לראות, ובמוטיבציה שהתוכנית נותנת להם".

חשוב לה להדגיש, כמובן, שכלל הפעילויות במסגרת התוכנית עומדות בהנחיות של משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה: "דווקא בזמנים כאלה, חשוב מתמיד לסגל לעצמך אורח חיים בריא ולחזק את המערכת החיסונית".

"בעקבות התגובות הטובות אנחנו מנסים להקים תוכנית כזו גם לחיילי החובה של החטיבה", מציינת סגן גולדברג, ומסכמת בסיפוק: "לקבל את ההודעות של המשתתפים על היעדים שהגיעו אליהם שווה הכול, ונותן את הכוח להמשיך גם בתקופה כזאת".