רעבים בשמירה? האפליקציה תסדר לכם המבורגר עד לעמדה

מה אם באמצע שמירה היה מגיע אליך שליח, עם המנה שאתה הכי רוצה לאכול? פרויקט "מנה בהפתעה" עושה בדיוק את זה, ומאפשר ללוחם לבחור את ארוחת הצהריים - דרך המסך: "אתה רואה את החיוך שלהם על הפנים כשהם מקבלים את האוכל שחלמו עליו. זה עושה את כל ההבדל"

02.06.21
ינון שלום יתח, מערכת אתר צה"ל

זו מחשבה שעוברת בראש של כל אחד במהלך השמירה. "מה הייתי מזמין עכשיו לאכול? איך הייתי רוצה שיגיע רכב שליחויות ויסגור לי את הדודא". המחשבה כנראה תחלוף מהר מאוד - בייחוד אם נמצאים במוצבים רחוקים במיוחד, אבל בפיקוד הדרום עלו על פתרון יצירתי במיוחד - והולכים להשיק אפליקציה חדשה לטובת העניין. 

"מנה בהפתעה" מאפשרת לכם לבחור בין מגוון רחב של מאכלים לארוחת הצהריים, אותם יוכל להזמין כל חייל בכל מוצב בגבול רצועת עזה. משניצלים, דרך נודלס ועד המבורגרים, וכמובן בלי לשכוח מנות טבעוניות שייכנסו לתפריט העשיר.

בשיתוף עם אוגדת עזה, ובהובלת קצין המזון האוגדתי, רס"ב שמוליק דמרי, הם יצאו לדרך לפני כחודשיים. בעזרת רכבים ייעודיים, המנות שיוכנו במטבחי האוגדה יגיעו אל השומר יחד עם פרי, בקבוק שתייה או ארטיק לבחירתו. "חיפשנו דרך לשדרג ללוחמים את היומיום, כך הפרויקט הזה התחיל", מספר רנ"ג דודו תורג'מן, רמ"ד מזון בפיקוד הדרום.

אז איך זה עובד? החיילים מזמינים את המנות שירצו יום לפני השמירה. הרס"פ מרכז את ההזמנות שנשלחות היישר אל מטבחי האוגדה - והמנה מגיעה אל עמדת השמירה בדיוק בזמן לארוחת הצהריים. כרגע ההזמנות מתבצעות באמצעות אפליקציה ייעודית, שנשלחת בקישור אל המשרתים.

"אתה רואה את החיוך שלהם על הפנים כשהם מקבלים פתאום את האוכל שחלמו עליו כל השמירה. זה עושה את כל ההבדל", אומר רמ"ד מזון בפיקוד.

מאות מנות נשלחות ללוחמים בשבוע במסגרת "מנה בהפתעה", ובקרוב מתכוונים בפיקוד להתרחב גם אל אוגדה 80, שכבר מחזיקה בשורותיה רכב קונדיטוריה שמפנק את החיילים בבסיסים. כמו כן, מגלות לנו דמויות בכירות בפיקוד שקיימים מגעים עם גורמים שונים על מנת להרחיב את היוזמה אל חלקים נוספים בצבא. 

רנ"ג תורג'מן, שמתחתיו נמצאים קרוב למאה חדרי אוכל ואלפי טבחים ועובדי מטבח, מקפיד לדאוג לכל חייל. "זו זכות להאכיל לוחמים", הוא חוזר ואומר בשיחה שלנו, "הם ממש כמו הילדים שלי".