סיכום תרגיל מוכנות של המערך הטכנו-לוגיסטי בזירה הדרומית

20.12.21
מערכת אתר צה"ל

״אנחנו מסכמים היום תרגיל בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה שבחן את המוכנות שלנו, הכוחות הלוגיסטיים, למערכה בדרום. מחמם את הלב לפגוש את אנשי המילואים שלנו שעזבו הכל והגיעו ואני יכול לסכם ולומר שהתרגיל לקח אותנו צעד נוסף קדימה במוכנות שלנו למערכה.״

כך מסכם קצין הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום, אל״מ דורון נויזאדה את התרגיל המטכל״י אשר התקיים השבוע. התרגיל, אשר החל במוצאי שבת והסתיים בשלישי בבוקר, התקיים במתכונת פתע וכוחות מילואים רבים הוקפצו אליו ללא התראה מראש.
במסגרת התרגיל, בהובלת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה תורגל מערך הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום בהספקת ציוד לכוחות הלוחמים, פעילות של כוחות השיטור והרפואה הפיקודיים ויצירת מעטפת יעילה ללוחמים בקצה.

 

סגן אלוף במיל׳ אברהם ברזילאי, אשר במקצועו רואה חשבון, קיבל את קריאת הפתע לתרגיל והתייצב בפיקוד הדרום מספר:
״קיבלתי את הקריאה לתרגיל ב12 בלילה במוצ״ש.
אני סיימתי את שנות המילואים שעליי היה לעשות, ובחרתי לחתום התנדבות. מתוך מחוייבות אישית עמוקה, שייכות, ותחושת שליחות-כאיש מילואים, אני רוצה לציין שאני מאוד גאה לשרת בפיקוד הדרום. אני מרגיש שהתרגיל היה יעיל ובהחלט קידם את מוכנות המערך הלוגיסטי בפיקוד הדרום לחירום״.

 

התרגיל הוא תרגיל מטכלי, במסגרתו בודקים את כשירות הכוחות הלוגיסטיים במלחמה בחזית הדרומית.
בין הכוחות המתורגלים נמצאים הרפואה.
התרגיל הוא תרגיל פתע בו גויסה פלוגת רפואה מרחבית אשר מורכבת מאנשי מילואים בלבד. רוב המילואמיניקים שגויסו הם באזרחות רופאים, פרמדיקים וכו.
ההתראה לתרגיל הייתה מהרגע להרגע ובשיחת טלפון הם נדרשו לעזוב הכל ולהתייצב בתרגיל, ללא הכנה מראש וללא הודעה מראש.
בתרגיל מתרגלים פינוי פצועים מהגבול והבאתם לבית החולים תוך מתן טיפול רפואי. התרגיל מתרחש כ״תחנת מוניות״ מפנים פצועים מהגבול לבי״ח, וחוזרים לגבול לפנות עוד פצועים.
תרגיל אינטנסיבי וארוך.
התרגיל מתרחש לראשונה מזה כמה שנים שלא קוים