בגזרה מבצעית כמו פארן, בה מוקפצים החיילים והחיילות לסכל הברחות נשק וסמים על גדר מצרים כמעט באופן יומיומי, נדרשת הכשרה שונה לקראת העלייה לקו. 

השכיחות הגבוהה של האירועים על הגבול, הובילה את החטיבה להתאים באופן ייחודי את האימונים לגזרה, בין היתר בעזרת סימולטור חדש בשם "הופ"א" - שהחל לפעול השבוע. 

ייעודו לדמות תרחיש פתיחה באש חיה, בדיוק כמו שהכוחות יפגשו בשטח, והוא מאפשר להם לתרגל את כל הסיטואציות שהם עשויים לפגוש בזמן אמת.

"הסימולטור פועל ממש כמו משחק מחשב - הלוחם או הלוחמת נכנסים לחדר, בו מוקרן התרחיש על הצג שמולם, ולצידם רובה לייזר שמחובר למערכת", מסבירה סרן מיכל-לי אליאל, מפקדת מגמת האימונים בחטיבה.

במשך חצי שעה מוצגות מגוון סיטואציות רלוונטיות: כמו חשוד שמסתנן ליישוב, רכב שחצה את הגדר או ניסיון הברחת סמים. "בכל אחת מהדוגמאות", מציינת מפקדת המגמה, "רואים תמונות אמיתיות מהשטח, שומעים קריאות קשר ופקודות ממפקדים - ממש כמו בזמן אמת, והחיילים והמפקדים נדרשים להגיב במהירות וביעילות, ובהתאם להוראות הפתיחה באש".

הסימולטור, בדומה לגזרה שמשתנה תמידית, מתוכנן להתפתח ולהשתדרג עם הזמן - בהתאם לצורך שיעלה מהשטח. "אנחנו בטוחים שהוא ישפר את מוכנות הכוחות בגזרה", מסכמת סרן אליאל, "מדובר בעוד צעד בדרך למיגור ומניעת תופעת ההברחות בגבול".