הצטרפנו לתאי התקיפה שנותנים אישור לחסל גורמי טרור בעזה

מאחורי תיעודים בשחור-לבן, הפיצוצים והסיכולים ברצועת עזה, יש חיילים וחיילות שעובדים מסביב לשעון נגד פעילות הטרור ברצועה. הצטרפתי לתא תקיפה של אוגדת עזה וראיתי מה קורה עד הרגע בו מכריזים: 'רשאי תקיפה'

14.05.21
בתיה ואן זיידן, מערכת אתר צה"ל

כשנכנסתי לראשונה לתא התקיפה, בדיוק התקבל מידע מודיעיני עם התרעה ש"האיש שלנו", בכיר במערך הנ"ט של חמאס, עומד לצאת ברכב מהבית שלו בסג'עייה יחד עם פעיל טרור נוסף. בחלל הקטן החל תהליך "הפללה", או במילים אחרות: 'איך נדע אם האיש הזה הוא פעיל טרור שצריך לחסל או אדם בלתי מעורב?'

כבר יותר מ-72 שעות שבתאי התקיפה לא נחים לרגע. מיטב המוחות של הצבא מכונסים בחמ"ל אחד. הם סורקים את רחובות עזה, מחפשים מידע בעל פוטנציאל מודיעיני ומפענחים סיטואציות. הכול כדי לתקוף בצורה מדויקת את אלה השמים למטרה לפגוע בביטחון ישראל, ולהבטיח שהמבצע הזה יהיה יעיל ככל האפשר.

מהבית שאנחנו צופים עליו יוצא גבר העונה על כל הקריטריונים שהוצבו מראש, ובלי לשים לב, כל הנוכחים בחדר קמים על הרגליים מהמתח. החיילת המכווינה יוצרת קשר עם הכלי שבשטח, ומורה לו לעקוב אחר הרכב שאסף אותו. 

 

הקמ"ן, העוזר שלו ואיש השב"כ שבחדר מונים שוב את סך התנאים שצריכים להתקיים על מנת לאמת אותו, ומסכמים את הליך ההפללה. "רק צריך שהוא ימשיך פה ישר והוא מופלל", ממלמל רס"ן י'. העיניים של כולם נעוצות במסך וברכב המתקרב אל הצומת.

מפקד התא, רס"ן י', מברר שוב מול הסמב"צית שמתעדת הכול באיזו שעה ירד כל נתון, כדי לוודא שאין טעויות. כל הפרטים מסתדרים. הרכב ממשיך ישר, כמו שציפינו. אישית, אני מופתעת מהדקויות אליהן מגיע המודיעין שלנו. 

"רשאי תקיפה", מכריז רס"ן י', ובשניות שמרגישות כמו נצח, בלי למצמץ אנחנו מחכים לחיסול. טילי הנ"ט פוגעים ברכב ומפוצצים אותו. עכשיו נצטרך לחכות ולראות האם המשימה הצליחה.