טקס חילופי מפקד עוצבת סיני

19.05.22
מערכת את"צ

עוצבת סיני (אוגדה 252) היא אוגדת המילואים של פיקוד הדרום. מדובר באוגדה עתירת מורשת, האוגדה הראשונה בצה״ל. כיום האוגדה בעלת ייעוד מרכזי של לחימה והגנה בגזרת עזה.

השבוע ביום ד׳ נערך טקס החלפת מפקד עוצבת סיני (אוגדה 252) בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו. תת- אלוף דדו בר כליפא אשר כיהן בתפקיד כשנתיים, סיים את תפקידו ועובר כעת לפיקוד על אוגדה 36. את מקומו יתפוס בחודשים הקרובים תת-אלוף איציק כהן, זאת במקביל לפיקודו על עוצבת אדום.

תחת פיקודו של תא״ל דדו בר כליפא, האוגדה ביצעה תהליכי מוכנות משמעותיים: מעבר למבנה של צוותי קרב חטיבתיים, הסבות מקצועיות, בניית מודל אימונים יעיל וממוקד, אימון כלל יחידות האוגדה ועוד.

 

מדברי מפקד עוצבת סיני היוצא, תת אלוף דדו בר כליפא: ״מהו סוד כוחה של זו האוגדה? מהי עוצמתה? מהו קסמה? הרי ראיתי יפות ממנה, ראיתי עשירות ומרובות אמצעים, ובכל זאת אומר זאת אני היום בביטחון, מעודי לא פגשתי עוד אחת כמוה. בכל שנות הפיקוד והיו בהן יפות וטובות, לא חשתי בעצמה שכזו את צריבת האהבה והמסירות כפי שחוויתי כאן מאנשיה - כוחה בפשטותה, באנשיה ובמורשתה. אוגדה 252, יחד עשינו כל שבכוחנו, הפכנו כל אבן, המשכנו להתקדם ולהשתפר כל העת, תוך שאנו זוכרים את הדרך שסומנה באוגדה זו מזה דורות. אני סומך עליכם, מאמין בכם, וכבר מתגעגע, בהצלחה רבה לכולכם.

מדברי מפקד עוצבת סיני הנכנס, תת אלוף איציק כהן:״דדו, מעשיך ותשוקתך נראים בכל מקום באוגדה. אני מתחייב לעשות הכל בכדי שהאוגדה תמשיך לצעוד קדימה בכל אתגר ומשימה. מפקדי האוגדה, נמשיך לצעוד ביחד, לכל משימה, ליעדים ולאתגרים שלפנינו. אני רואה זכות גדולה בקבלת האחריות ומתחייב להיות מפקד עבורכם״.

מדברי אלוף פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו: ״מורשת אוגדה 252 מספרת את מורשתה של מדינת ישראל. מאז הקמת האוגדה לאחר מלחמת ששת הימים, עשינו כברת דרך ארוכה והיום האוגדה מתאימה עצמה למציאות של לחימה בעזה. דדו, בתקופת כהונתך האוגדה ממוקדת ומוכנה למלחמה. כשירות הימ״חים, טיפול באנשי הקבע, הסבות מקצועיות ואימונים רבים הם רק חלק קטן מעשייתך בשנתיים האחרונות. בתרגיל המטכ״לי שאנחנו נמצאים בעיצומו, אוגדה 252 ממחישה לכולנו שאין לצה״ל יכולת לעמוד במשימותיו בשגרה, חירום, ובודאי במלחמה, ללא יחידות המילואים שלנו״.