יום האישה שנערך לכבוד הקצינות והנגדות של פיקוד הדרום

14.03.22
מערכת את"צ

״נשים הן כוח מטורף, אירועים משמעותיים מאוד בצה״ל מתרחשים בעקבות הנשים שלוקחות חלק בעשייה גם בשטח וגם במטה תוך מסירות וכן גם וויתור על צרכים אישיים״.
כך שיתפה מ״פ בגדוד התקשוב הפיקודי, סרן נועה פורטל, את נשות הקבע של פיקוד הדרום במסגרת אירוע שנערך בפיקוד לציון יום האישה הבינלאומי.

לכבוד יום האישה הגיעו נשות הקבע של פיקוד הדרום לאירוע משמעותי שכל כולו למען הנשים המשרתות בקבע בפיקוד. היום כלל שיחות משמעותיות עם נשים מובילות מתחומים שונים, הרצאות, סדנאות, הפנינג גדול ועוד.

גולת הכותרת של האירוע הייתה פאנל ״אחת שיודעת״.
פאנל ייחודי שבו השתתפו קצינות ותיקות יחד לצד קצינות צעירות אשר מגיעות משלל תפקידים מגוונים הן מהלוחמה, תומכות הלוחמה ותפקידי מטה, הנשים דנו בשאלות משמעותיות על התפקיד האישה בצבא, העבודה המאתגרת והחשובה והשילוב בין חיי משפחה לבין העבודה המקצועית והמבצעית בשגרה ובחירום. בפאנל דיברו נשות הקבע בפתיחות לב בשליחות ומשמעות תפקידן אך גם במחירים של שירותן הצבאי.
קצינת האג״ם של מרכז האש של פיקוד הדרום, רס״ן ל׳ ,העובדת ימים ולילות על תכניות האש של המערכה הבאה, שיתפה בפאנל על משמעות תפקידה אך גם על מחירו ״למסיבת סיום של הבת שלי הגעתי בדקות האחרונות, אך אני שלמה עם זה כי אני תרמתי ולקחתי חלק בהגנה וביטחון מדינת ישראל״.

קצינת החינוך של אוגדה 162, סרן מיכל בלבר, משתפת ״כי יש עלויות להיות אישה ובמיוחד אמא בצבא, אך הסיפוק והמשמעות בתפקיד הוא זה שמניע אותי והשילוב בין השניים הוא אפשרי״.

אל״ם ליאת שבו, קצינת משאבי אנוש של פיקוד הדרום ומי שהובילה את יום העיון מוסיפה על זהותה כאישה וכקצינה בצה״ל: ״אף פעם לא התביישתי בהיותי אישה בצה״ל גם כאשר שירתתי בעיקר לצד גברים בחטיבת חי״ר, לאורך כל המסלול שלי אני לא מוותרת על החוזקות שאני מביאה כהיותי אישה, כל אחת צריכה להאמין בעצמה ובזהות שלה״.

כחלק היום למען נשות הקבע של פיקוד דרום, התקיים גם לדלת פתוחה אצל קצינת משאבי האנוש הפיקודית, אל״ם ליאת שבו.
הדלת הפתוחה נועדה על מנת לתת מענה לצרכים ושאלות של נשות הקבע. לדוגמה, סוגיות במערכת הצבאית ועד תנאי שירות של נשים.

מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו בירך את קצינות והנגדות של פיקוד הדרום: ״אני יודע שאני מדבר עם נשים חזקות בקהל שמחזיקות קריירה משמעותית, לא צריך להגיד שאני מעריך את העשייה שלכן רק היום, אני מעריך את העשייה שלכן כל השנה״.