אל״ם אור וולוז׳ינסקי מעביר את הפיקוד לאל״ם טל אלקובי

04.05.23
מערכת את"צ

במשך שנתיים גדושות, הוביל אל״ם וולוז׳ינסקי את חטיבה 14 בתעסוקות מבצעיות מאתגרות ותקופות אימון משמעותיות. אחת ההצלחות היו העברת החטיבה למתכונת של צוות קרב חטיבתי המורכבת משני גדודי שריון וגדוד חי״ר, שתכליתו לבנות כוח שיתאמן יחד, כמו במלחמה.

היום, הוא מסיים את תפקידו וחוזר לפקד על החטיבה בה גדל - חטיבה 188 בפיקוד הצפון, בה יהיה אחראי על הכשרת לוחמי השריון בסדיר והפיכתם ללוחמים איתנים, מקצועיים וערכיים.

מדבריו של המח״ט היוצא: ״לפני חמישים שנה עוצבה והובילה החטיבה את הקרבות הקשים בסיני במלחמת יום הכיפורים. כמו אז, כך גם היום חטיבה 14 מורכבת מאנשים עם רוח לחימה, נכונות ואופי התנדבותי בלתי רגיל. בשנתיים האחרונות אני שואל את עצמי מה הסוד הגדול, מה מביא את האנשים למילואים מה מוציא אותם מהבית, מהעבודה ומהמשפחה לטובת תנאים קשים ופעילות מסכנת חיים. אני חושב שהתשובה טמונה במילים אהבה והבנה".

צילום: ענבר חדד

"אנחנו אוהבים את המדינה, את המשפחות שלו, אנחנו אוהבים את המדים, אנחנו אוהבים שהילדים שלנו רואים אותנו על מדים אנחנו אוהבים את החברים לפלוגה, לגדוד ולחטיבה ואנחנו מבינים שהשירות שנדרש חשוב ושהמדינה שלנו חייבת אותו. אתם, אנשי המילואים נחוצים מאוד, מדינת ישראל וצה"ל לא יכולים בלעדיכם, אתם בסיס הבניין של החברה הישראלית, בסיס של ערכים נתינה ושליחות חברתית. אלקובי, אין לי ספק שאתה תוביל את החטיבה להישגים חדשים, בהצלחה"!

צילום: ענבר חדד

את הפיקוד על החטיבה הייחודית בעלת המורשת המפוארת מקבל אל״ם טל אלקובי: ״היום אני מקבל את כס הפיקוד על חטיבת המחץ מהידיים הבטוחות של אור. בימים אלו המצב החברתי במדינת ישראל תוסס ורוגש ולצערי גם צה״ל וכוחות הביטחון האחרים, נגררו לוויכוח הקשה. אני כמפקד החטיבה נמצא בצד שדואג לכך שמדינת ישראל לא תחדל מלהתקיים. אני בטוח שמפקדי וחיילי חטיבה 14 מבינים כי ביום פקודה, באימון או בתעסוקה משאירים את הוויכוח בבית, ומגיעים לשרת. אני מודה למפקדיי שבחרו בי לתפקיד ומאמינים בי שאעשה אותו על על הצד הטוב ביותר וכך יהיה״.

צילום: ענבר חדד

מדבריו של מאו"ג 252, תא״ל מורן עומר: ״לפני חמישים שנה בדיוק נערכה חטיבה 14 בפיקודו של אמנון רשף על גדת תעלת סואץ ועברה את אחד האתגרים המורכבים ביותר וצלחה זאת בגבורה רבה. מורשת חטיבת 14 נבנתה על אירועים אלה. וולוז', הובלת את החטיבה ואת מטה האוגדה וההובלה הזו ניכרת ומורגשת מאוד. נגעת בכל, באכפתיות ובייסודיות. אתה עוזב חטיבה כשירה, מאומנת ומאמינה בעצמה וביכולותיה. אין שמח ממני וגאה שאתה חוזר הביתה לפקד על חטיבה 188 בה גדלת. טל, ברכות חמות על קבלת הפיקוד על חטיבה 14, נקודת ציון משמעותית בדרך ארוכה וייחודית. וולוז׳ וטל, עלו והצליחו"!