השתלמות טנ״א באוגדת עזה

06.07.23
מערכת את"צ

״באוגדת עזה התחום הטכנולוגי בא הלכה למעשה בצורת רב מימדית - זו לא רק כותרת אלא מה שקורה בפועל: החל מתת״ק, דרך טכנולוגיות קרקעיות ועד למימד האווירי״.

אתמול (שני), התקיימה השתלמות של חיל הטנ״א באוגדת עזה בהובלת קצין הטנא והאחזקה של אוגדת עזה, סא״ל יניב לוי, בנושא טכנולוגיות מתקדמות. היא הורכבה מחמש תחנות שמספרות את הסיפור השלם של ההגנה בגזרה הדרומית: טכנולוגיות התמרון, טכנולוגיות האיסוף, טכנולוגיות ההגנה והמכשול וטכנולוגיות התקיפה.

מטרתן של הטכנולוגיות הללו היא לענות על הצורך שעולה מהאוגדה ומהכוחות בשטח, ולספק מענה לאיומים השונים שצה״ל ואוגדת עזה בפרט - מתמודדים מולם.

מפקד טכנולוגיה ואחזקה של פד״ם, אל״ם מיכאל בסין, מספר: ״היתרון האנושי היא שיש לנו מעטפת של אנשים מקצוענים שיודעת לקחת רעיון כללי ולזוז איתו קדימה. נכון, יש היום מערכות AI שמאיצות תהליכי חשיבה קריטיים עבור המפקדים בחיל ומקלות על קבלת ההחלטות, אבל האנשים הם אלו שבסוף פועלים בקצה ואומרים את המילה האחרונה. למעטפת האנושית הזו אין כיום תחליף״.

כחלק מהמהפכה הטכנולוגית בצה״ל, האמל״ח נהיה מורכב יותר מבחינת התפעול והבנת דרך הפעולה שלו. לכן, בחודשים האחרונים הטמעת האמל״ח הפכה להיות יעד מרכזי שחיל הטנ״א חרט על דגלו - החל מהכשרת מדריכות ומדריכים ביחידות השריון והנמרים שיטמיעו את הידע, ועד תהשתלמויות בכלל היחידות בנושא הבינה המלאכותית והממשק בין האדם לבין המכונה בצה״ל.

אל״ם בסין מסכם: ״מבחינתי חיל הטנ״א מבצע מהפכה טכנולוגית בסדר גודל, והשפעתו על כשירות מערך הלחימה ביבשה בכלל הגזרות גדלה״.