חילופי מגד 414

13.09.23
מערכת את"צ

סא"ל אופיר אברם נכנס לתפקיד מפקד גדוד "נשר" (414), במקומה של סא"ל רוני בורשטיין אשר מילאה את התפקיד במהלך השנתיים האחרונות.
טקס חילופי מג"ד "נשר" נערך ביום א׳ במחנה אורים בראשות מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד.

מדברי מפקד האוגדה, תא"ל אבי רוזנפלנד:

"מי שפיקדה בכישרון רב על הגדוד בשנתיים האחרונות היא סא"ל רוני בורשטיין. רוני, התחלת את דרכך כאן כתצפיתנית בפסקל 20, דרך ארוכה, משמעותית, שעברה דרך פיקוד על מחלקה ופלוגה, דרך מאות אירועים מבצעיים, מערכות מבצעים ולחימה. עם כל הניסיון הזה הגעת לפיקוד על הגדוד ועשית זאת בכישרון רב, עם אנרגיה בלתי נגמרת, עקשנות, נחישות וסטנדרט ביצוע גבוה".

"מערכת ההגנה שלנו נשענת בראש ובראשונה על האיסוף הקרבי, גדוד 414 שאחראי לנטר את הגבול, לאתר כל פעילות אויב, ניסיון חדירה לשטח ישראל ופגיעה בכוחותינו הפועלים בחזית. שכבת ההגנה הראשונה על עוטף עזה היא עיני התצפיתניות בחמ"לי האיסוף, אתן התצפיתניות שומרות על האזרחים ביישובים ועל הלוחמים בגדר".

מדברי מפקדת הגדוד היוצאת, סא"ל רוני בורשטיין:

"אני מסיימת היום אחרי שנתיים את תפקידי כמפקדת הגדוד, אבל למעשה אני מסיימת מסע בן 17 שנים, שהם מחצית חיי. מסע שהתחיל אי שם באותו יום ראשון ה-25.06.2006 בשעות הבוקר המוקדמות, מסע שבו זכיתי לשרת במקום שאותו בקושי הכרתי לפני השירות, אך הפך עבורי לבית אמיתי".

מדברי מפקד הגדוד הכנס, סא"ל אופיר אברם:

"נשות ואנשי הגדוד, המלחמה הבאה לפנינו ומועד פתיחתה אינו ידוע. עלינו מוטלת האחריות על הגנת תושבי העוטף ומתן תחושת ביטחון וחופש לעיבוד עד התלם האחרון. אנו נפעל בנחישות ובתקיפות על מנת לאתר ולהשמיד אויב אשר פועל לפגע באזרחי ישראל".