הילד ששימח לוחמים בגבול עזה - חזר להגן על הבית

הסיפור של רב"ט י' מתחיל בשנת 2014, בעיצומו של מבצע 'צוק איתן'. כשהלוחמים נכנסו לרצועת עזה, הוא הגיע לשטח כיד ימינו של קב"ט שדרות וחווה את התקופה מנקודת מבט מיוחדת. לאחר שנפצע מרסיסים כשרקטה פגעה בביתו, עזבה משפחתו את העיר, וכעת הוא חוזר להגן על הבית - הפעם כלוחם כפיר

10.01.23
איה חיימוביץ', מערכת את"צ

את יריית הפתיחה של מבצע צוק איתן, זוכר רב"ט י' כאילו זה היה אתמול. הוא היה אז בן 12 וגר עם משפחתו בשדרות, כשבאמצע הארוחה נשמעה אזעקת 'צבע אדום'. "זה היה מטח כבד יותר מכל מה שהכרתי לפני", הוא משחזר את התחושות, "זה היה רגע שבו הבנו - זאת לא תהיה הסלמה רגילה".

משפחתו של רב"ט י' אירחה את הלוחמים שיצאו להפוגה מחוץ לרצועה. "מרגע לרגע הבנתי שאני לא יכול לעמוד מהצד", הוא משתף, "הם הגיעו אלינו הביתה, והמחשבה שבפעם הבאה הם אולי לא יחזרו - הציתה בי משהו. החלטתי שאני רוצה להיות איתם גם בשטח". 

רב"ט י' יצר קשר עם קובי הרוש, קב"ט העיר, והפך ליד ימינו במבצע. יחד, ובשיתוף משפחות מעוטף עזה, הם הכינו אוכל, אספו צ'ופרים וברכות ונסעו לחלק לכוחות באזור: "לראות את החיוך שעולה להם על הפנים ברגע האחרון לפני הכניסה - זה שווה הכול".

לוחמים בצוק איתן

"ידעתי שלשם אני עוד אחזור"

ביום ה-14 למבצע חייה של המשפחה השתנו. השעה הייתה שלוש לפנות בוקר, כל הבית רעד והתחושה היא של חבטה עוצמתית. החלון בחדר של רב"ט י' התנפץ, השברים נפלו על פניו ופצעו אותו קל, ומיד מבינים בני המשפחה - רקטה נפלה בשטח ביתם. 

"מיד לאחר מכן נסענו לטבריה, ובתום המבצע אמא שלי החליטה שאנחנו עוברים לגור בראשון לציון", מספר רב"ט י', "איך אפשר לחזור לבית כזה? החיים שלנו כבר לא נראו אותו דבר". 

השנים חלפו, ורב"ט י' הגיע למועד הגיוס. "הרבה פעמים אנחנו חושבים על חיילים במלחמות, ומדמיינים אותם רק בוכים ועצובים, אבל ברגע הגיוס אני נזכרתי דווקא בצחוק שלהם", הוא משתף, "נזכרתי בהם משחקים שש-בש, אוכלים חטיפים, ושותים קפה. נזכרתי שגם ברגעים הכי קשים ראיתי אותם שמחים".

לוחמי כפיר תופסים קו בגבול הרצועה

חזרה הביתה

לפני כחודשיים, זכה רב"ט י' לחזור לשדות המוכרים של צפון הנגב - הפעם כלוחם כפיר בגדוד 90, שתופס קו באוגדת עזה. הם מתרגלים מעבר מהיר בין מצבי שגרה, חירום ומלחמה, על מנת להתכונן ליום פקודה שבו יהיה עליהם לפעול נגד ארגוני הטרור ברצועה. הם מבצעים גם בט"ש ומגנים על כלל יישובי העוטף באמצעות סיורים, חיזוק תשתיות ואף פעילויות מבצעיות חוצות גדר.

רב"ט י'

"אני חוזר להגן על האדמות שגדלתי עליהן", מסכם בהתרגשות רב"ט י', "אולי עזבתי את שדרות בתור ילד, אבל זה תמיד נשאר הבית שלי ואני רוצה לדעת שביום פקודה אני אהיה שם כדי להגן עליו. הילדות שלי הייתה מורכבת, אבל אני יכול להיות אחד מאלו שמעניקים לילדים בשדרות את ההתבגרות השקטה שמגיעה להם".