אל"ם גיל ורנר נכנס לתפקידו כמח"ט הדרומית

18.09.24
מערכת את"צ

אל"ם גיל ורנר נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הדרומית במקומו של אל"ם טל אשור אשר שירת בתפקיד בשנה האחרונה, לאחר ששירת בו כשנתיים בעבר.

במהלך השנה האחרונה מילא את התפקיד לאחר שמפקד החטיבה, אל"ם אסף חממי ז"ל, נפל במהלך הקרבות בקיבוץ נירים ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה, עם לוחמי החפ"ק שלו, סמ"ר תומר אחימס ז"ל וסמל קיריל ברודסקי ז"ל, שגופותיהן הושבו מעזה. צה"ל משתתף בצער המשפחות השכולות וימשיך ללוותן.

אל"ם טל אשור יכנס בקרוב לתפקידו כמפקד היחידה הרב מימדית (888). 

מעמד ההחלפה נערך הבוקר (רביעי) במאגר נירים שבגזרת החטיבה הדרומית בראשות מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדת עזה (143), תא"ל ברק חירם ומפקדים נוספים. 

"בבוקר שמחת תורה, הסתערו על יישובי הדרום אלפי מחבלים", אמר מפקד אוגדת עזה (143), תא"ל ברק חירם, "כוחות החטיבה הדרומית, ובראשם מפקד החטיבה, אלוף-משנה אסף חממי ז"ל, לחמו כתף אל כתף עם כוחות ההגנה ביישובים על הגנת היישובים בניסיון להדוף את האיום. טל, ירדת דרומה באותו הבוקר ללא היסוס, ומאז הובלת בשנית את החטיבה בשנה האחרונה, בתקופה מורכבת והיסטורית. ורנר, אתה מקבל לידך את הפיקוד על החטיבה. אני בטוח שתמשיך להוביל אותה בהצטיינות מול האתגרים. נמשיך להילחם עד להכרעת חמאס, עד להשבת החטופים והחטופות ולמען שיקום הביטחון והאמון וחזרת התושבים לביתם".

כבר הייתי במעמד הזה, נואם דברי פרידה ומעביר את מקל הפיקוד על החטיבה לחממי", נאם מח"ט הדרומית היוצא, אל"ם טל אשור", "מעולם לא חשבתי שאהיה במעמד הזה שוב. יתרה מכך, לא דמיינתי שאפקד על החטיבה כשחברי הטוב חממי שבוי בצידה השני של הגדר, אבל בשבת של שמחת תורה, כמו רבים אחרים מלוחמי צה"ל וכוחות הביטחון דהרנו דרומה אל המלחמה שהתפתחה

במהלך השנה החולפת פעלנו ואנחנו ממשיכים לפעול בהגנה ובהתקפה, למען הכרעת חמאס, השבת החטופים והחטופות ומתוך תחושת שליחות ואמת פנימית האומרת לנו שגורל המערכה על כתפנו. יקח לנו זמן להבין ולעכל את מה שעבר עלינו, נידרש באחריות מקצועית ללמוד וללמד כדי שנוכל להתחזק ולצמוח. ורנר, היום אתה מקבל לידך את הפיקוד על החטיבה. אני סמוך ובטוח שתמשיך להוביל אותה".

"בתחושת אחריות עצומה אני מקבל את הפיקוד על החטיבה בתקופה כה מאתגרת", הכריז מח"ט הדרומית, אל"ם גיל ורנר, "החטיבה שהגנה ולחמה עשרות שנים, ספגה מכה קשה ובלתי נתפסת בשבעה באוקטובר. חללים רבים לחטיבה וחטופים שמחכים לנו בעזה. טל חברי, תודה על חפיפה כנה ומקצועית. הצלחה וניצחון במשימותיך הבאות. אנשי החטיבה, זכינו להימנות על בניה של החטיבה הדרומית ולהילחם על חירות עמינו. המשימה עוד לא הושלמה ואתגרים רבים נכונים לנו".