"אין גאווה גדולה יותר מלדעת שסייעתי לסכל פיגוע"

בסוף השבוע האחרון זיהתה רב"ט רינה ניקולייבסקי, תצפיתנית בחמ"ל מצודות יהודה, רכב חשוד המנסה לחצות את גדר הביטחון. בשיחה עם אתר צה"ל היא משחזרת את השתלשלות האירועים: מרגע הזיהוי ועד הכוונת כוח פלס"ר 7 שסיכל את החדירה ומנע פיגוע אפשרי

12.02.17
נטע אלון, מערכת אתר צה"ל

"באירועים כאלה אני מבינה בדיוק עד כמה התפקיד שלנו חשוב ומשמעותי" - כך אומרת היום רב"ט רינה ניקולייבסקי, תצפיתנית בחמ"ל מצודות יהודה, שזיהתה בסוף השבוע האחרון את הרכב החשוד שניסה לעבור את גדר הביטחון. בתוך הרכב, שנעצר על ידי כוחות מפלס"ר 7, אותרו כלי נשק ותחמושת שהיו מיועדים, על פי ההערכה, לביצוע פיגוע.

"זיהיתי תנועה בקרבת הגדר והבחנתי בשלושה חשודים שמסתובבים באזור", משחזרת רב"ט ניקולייבסקי. "אומנם לפעמים מדובר בגנבי מתכות, אבל הפעם - זה היה הרבה יותר מזה. מיד דיווחתי לגורמים בשטח על הפעילות החשודה, הכוחות באזור הוקפצו, הכוונתי אותם לנקודה המדויקת וליוותי אותם לאורך כל האירוע".

כשלוחמי הפלס"ר הגיעו למקום הם איתרו את הרכב שניסה לחצות את הגדר. בתוך תא המטען של המכונית נמצא נשק מסוג M-16 ולצדו תחמושת.

"מרגע זה, מחובתנו להתייחס לאירוע כפי שמתייחסים לפיגוע - להגיע אל המחבלים ולעצור אותם", מדגיש סגן מפקד פלס"ר 7, סגן עידן בן חמו, ומשבח את שיתוף הפעולה עם המשטרה, השב"כ והתצפיתניות בחמ"ל: "בזכות ערנות וחדות של כלל הכוחות, הצלחנו למנוע שפיכות דמים".

"בחמ"ל, אנחנו כל הזמן ערניים ועם האצבע על הדופק מסביב לשעון. אין גאווה גדולה יותר ותחושה טובה יותר מלדעת שסייעתי לסכל פיגוע", מסכמת רב"ט ניקולייבסקי בסיפוק.