״אני מגיע למילואים בשביל השליחות והמטרה, אבל בעיקר? בשביל החבר׳ה"

17.05.17
מערכת אתר צה"ל

סרן (מיל׳) דרור דותן, המשרת במערך המילואים כבר למעלה מ-15 שנים, קיבל את הצטיינות הרמטכ״ל על פועלו כמ״פ מפקדה בגדוד המילואים 967 של החטיבה המרחבית ״שומרון״, אבל בעיקר בזכות הלב הגדול שלו.

בערב ההוקרה למערך המילואים שהתקיים לפני מספר ימים, בזמן הנחייתו של צביקה הדר, התפרץ לבמה ילד קטן שמאוחר יותר התברר שהוא הבן של דרור וביקש להציג הפתעה לאבא. ברקע החל להתנגן קליפ ולבמה עלו ילדי מצטייני מערך המילואים והפתיעו את ההורים שלהם בשיר ״מלך העולם״.

ההצטיינות עוברת בגנים במשפחה של דרור: סבו שירת כ-40 שנה במילואים, אביו בן ה-61 עודנו משרת במילואים וקיבל גם הוא את הצטיינות הרמטכ"ל, וכעת דרור קיבל גם הוא.

כשסרן דותן נשאל למה לדעתו הוא קיבל הצטיינות הוא הסביר: "מה שגורם לאנשים לבוא ולהקדיש את חייהם ולשרת בגדוד זה החבר׳ה. בניגוד לגדוד סדיר שבו יש קשר יומיומי וחיים משותפים עם החברים, בגדוד מילואים הקושי הוא שלא שומרים על קשר באופן רציף, וכל אחד חוזר לחיים שלו ולשגרה שלו".

סרן דותן החליט לקחת על עצמו פרוייקט שגם יגבש את הגדוד מחוץ לשירות וגם ״על הדרך״ יתרום לחברה. הוא לקח חלק במיזם חברתי אותו הוביל משרת אחר בגדוד, שכולל התנדבויות שונות והיתרמות חברתית על בסיס קבוע. ״יש מישהו מהגדוד שהבת שלו נזקקה לטיפולים בעקבות מום שהתגלה אצלה", אומר סרן דותן, "קבעתי לעצמי יעד ותוך שלושה ימים כולם נרתמו למטרה וגייסנו 100,000 שקלים״.

בנוסף, הגדוד מתנדב כל כמה חודשים לעמותה אחרת שתורמת לנזקקים. העשייה המבורכת של הגדוד גם מדביקה אחרים ולאט לאט הם מעבירים את הפרוייקט לגדודי מילואים נוספים. ״הבנו שאנחנו יודעים להניע אנשים. לא מספיק לנו להתנדב למילואים, אנחנו רוצים להתנדב בחברה הישראלית״, הוא מסכם.