"הבנתי שהוא רוצה לפגוע בנו, ידעתי בדיוק מה צריך לעשות"

18.11.17
מערכת אתר צה"ל

ביום שישי בבוקר סיכלו לוחמי חטיבת הנח"ל מגדוד 50 פיגוע משולב בצומת גוש עציון. המחבל, תושב הכפר חלחול שבגזרה, דרס שני אזרחים בדרכו לצומת, שם יצא מרכבו והסתער עם סכין שלופה לעבר מחלקת הלוחמים במקום. סגן איתי, מפקד המחלקה, זיהה את המחבל ונטרל אותו.

"בשעה 06:00 המחלקה שלי עלתה למשמרת על צומת הגוש, ו-26 דקות בדיוק לאחר מכן שמענו קול פיצוץ", משחזר סגן איתי. "ראינו רכב אפור עם גלגל מפונצ׳ר מתקדם לעברנו ואז נעצר במרחק של כמה עשרות מטרים. בהתחלה לא הבנו את פרטי האירוע, אבל אז יצא המחבל מהרכב כשבידו סכין והתחיל לרוץ לעברנו".

בשלב הזה סגן איתי ושני הלוחמים שהיו איתו התחילו לבצע נוהל מעצר חשוד, אך המחבל המשיך להתקדם במהירות לעברם. "הבנתי שהוא רוצה לפגוע בנו, לא היססתי ויריתי בו, אבל הוא המשיך להתקדם עד שהגיע למטרים בודדים מאיתנו. יריתי בו עוד שני כדורים והוא נוטרל".

"באותו רגע לא חשבתי על כלום", משתף מפקד המחלקה. "תרגלנו מקרים כאלה כל כך הרבה עד שידעתי בדיוק מה מצופה ממני ומה אני צריך לעשות. אחרי שנטרלנו את המחבל, מיד הזעקנו את צוותי הרפואה של החטיבה וצוותי רפואה אזרחיים שיטפלו באזרח הפצוע ובמחבל".

"הפעם זה הייתי אני, אבל אני בטוח שגם אם זה היה כל אחד מהלוחמים שלי הוא היה מתפעל את האירוע בצורה הטובה ביותר ומנטרל את האיום", מבשר סגן איתי בביטחון. "בסוף, אנחנו החוד המבצעי שפועל מסביב לשעון על מנת למנוע אירועים נוספים בגזרתנו".

לפני כחודש בדיוק אירע ניסיון פיגוע דומה בצומת הגוש, וגם אז היו אלה לוחמי הנח"ל שסיכלו בהצלחה את האירוע. מחר בבוקר יגיעו ללשכת הגיוס המצטרפים החדשים לחטיבת הנח"ל, שיקחו חלק עתידי בפעילות המבצעית המשמעותית שלה.

"שני האירועים חידדו לנו עוד יותר כמה חשובה הפעילות שלנו בגזרה", הוא מסכם, "ואני בטוח שנמשיך לתת את המענה האיכותי והמהיר ביותר לכל איום שיקום מולנו בגזרה".