הצצה להשתלמות המיוחדת של המפקדים בגזרת איו"ש

נטרול מחבל עם סכין שלופה, מתן עזרה ראשונה ללוחמים בשטח וסיכול אויב באמצעות קרב מגע. כך נראה יום האימון המיוחד בנושא תעסוקה מבצעית איכותית שארגנה חטיבה מרחבית אפרים למפקדים שבגזרתה

19.01.17
מערכת אתר צה"ל

במטרה לשמור על כשירותם הפיזית והמנטלית של מפקדי היחידות הלוחמות באזור יהודה ושומרון, ארגנה החטיבה המרחבית אפרים השתלמות לכלל המפקדים בגזרתה בנושא תעסוקה מבצעית איכותית בגזרה.

בהשתלמות השתתפו מפקדים מגדוד נחשון שבחטיבת כפיר, שהובילו את הרעיון מראשיתו ועד לכדי ביצוע, ומפקדים מגדוד דרקון מאגד ארטילרי 215, מפקדי פלס"ר 401 ומפקדי פלוגת מ"ז של מג"ב.

במסגרת היום המיוחד קיימו המפקדים שיעורי קרב מגע בהתאם לאיומים הרלוונטיים בגזרה ותרגלו התמודדות עם איום הסכינאות ודימו נטרול "מחבל" מסתער. בנוסף, במשך התאמנו המשתתפים במתן עזרה ראשונה בשטח, בסחיבת פצועים, ירי במטווחים, ואימון גופני.

"ההשתלמות שערכנו למפקדי החטיבה היא אירוע גדול מבחינתנו", מספר מפקד גדוד נחשון, סא"ל עומר כהן. "בתור מפקד גדוד, אני רוצה תמיד לעודד את המפקדים שלי לחתירה למצוינות ולתת להם את מיטב הכלים על מנת שיעמדו במשימתם על הצד הטוב ביותר".

"אני חושב שלצד התעסוקה המבצעית והמשימות שבשגרה, חשוב לעצור אחת לכמה זמן על מנת לחשוב היכן ניתן להשתפר, ואיך עלינו למקסם את עבודתם של הלוחמים בחטיבה", מוסיף סא"ל עומר כהן ומסכם: "נמשיך כל העת לעבוד קשה על מנת לעמוד במטרה החשובה לנו מכל, והיא שמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".