הצצה לפעילות כוחותינו נגד אמצעי הלחימה החבויים של יהודה ושומרון

במהלך השנה האחרונה נרשם שיא חדש של כמות האמל"ח שנתפסה בידי כוחות צה"ל, כשפעמים רבות אותם אקדחים ומטענים מסוכנים נתפסו במקומות מאוד לא שגרתיים. כתבינו שמע על התופעה מרס"ן אמיתי קרניק, סמג"ד 9306 שלוחמיו תפסו אמש אקדח בתוך בובת ילדים. "הייתי גאה בלוחמים שלי על הערנות והחדות שגילו"

02.11.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

מדי לילה, לוחמי צה"ל התופסים קו בגזרת יהודה ושומרון פועלים במטרה לאתר מקומות אותם המודיעין הישראלי סימן כחשודים באחזקת אמצעי לחימה, ולמצוא את המטענים, הרובים או האקדחים שבדרך כלל מוסתרים היטב על ידי דיירי המבנה.

"בכל פעילות כזאת", מספר לנו רס"ן אמיתי קרניק, סגן מפקד גדוד 9306 שתופס קו בגזרת מנשה, "הכוחות נדרשים לפעול ביסודיות ויעילות רבה, להרים אבן אבן, במטרה שלא לפספס שום גוף בבית שניתן להסתיר בו אמל"ח. מניעת הפיגוע הבא תלויה בחדות והערנות של הכוחות המחפשים".

במהלך השנה האחרונה, נשבר שיא כמות האמל"ח שנתפס בידי כוחות צה"ל, כשפעמים רבות אותם אקדחים ומטענים מסוכנים נתפסו במקומות לא שגרתיים. "הם עושים הכל על מנת להסתיר את הנשקים מאיתנו", מבהיר רס"ן קרניק. "אנחנו עלולים למצוא את האמל"ח בכל חדר בבית, ובכל רהיט שגודלו מתאים כדי להכיל אותו".

במהלך הלילה שעבר, חייליו של רס"ן קרניק פעלו בכפר שוויכה, ובמהלך סריקות האמל"ח באחד המבנים נמצא אקדח, מחסנית וקליעים בתוך בובת פרווה של אחד מילדי הבית. "לאור מידע מודיעיני נכנסנו לבית וחיפשנו סימנים המעידים על הימצאות אמל"ח", הוא משחזר. "אחד הלוחמים שסרק את הבוידעם נתקל בדובי והרגיש כי משקלו חריג ביחס לבובה ממוצעת. הוא החליט לפתוח אותו, ולתדהמתו מצא בתוכו את האקדח".

בנוסף, לפני מספר חודשים מצאו כוחות הביטחון, גם אז בגזרת מנשה, רובה מוחבא בתוך מיטת ילדים ואילו בעציון נמצא נשק בתוך כדור כדורסל. "זה הפתיע את כולנו מאוד", מודה הסמג"ד ומבהיר: "העובדה שאותם אנשים מוכנים להחביא ציוד לחימה מסוכן בתוך החדרים והצעצועים של ילדיהם - זה עבורי חציית קו אדום".

"הייתי גאה בלוחמים שלי על הערנות והחדות שגילו", מוסיף רס"ן קרניק. "כל מציאה כזו מחדדת עד כמה חשובה פעילות הכוחות ונותנת להם את המוטיבציה להמשיך לפעול על מנת ששום גורם עוין לא יוכל לחמוק להם מתחת לאף ולנסות לפגוע באזרחי מדינת ישראל".