הצצה ל"מדרשת יהודה"

04.06.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

בעקבות האתגרים הרבים איתם נדרשים להתמודד לוחמי צה"ל בחטמ"ר (חטיבה מרחבית) יהודה, החליט מח"ט יהודה, אל"ם איציק כהן, ליזום פרויקט מיוחד העונה לשם "מדרשת יהודה".

מטרת הפרויקט היא לחזק את הלוחמים בגזרה מבחינה מנטלית, לסייע להם לשפר את התגובה לתרחישים המבצעיים איתם הם נתקלים לעתים קרובות ובעיקר למנוע את שחיקתם לאור העבודה הרבה שדורשת הגזרה.

"החיילים במרחב באים במגע יומיומי עם הציבור הפלסטיני והם נדרשים לבצע פעולות מבצעיות רבות,  ממעצרי פלסטינים החשודים בביצוע פעולות טרור, דרך תפיסת אמצעי לחימה ועד להחרמת כספים המסייעים לטרור", מסביר אל"ם כהן.

"במסגרת המדרשה אנחנו מנתקים את אחת המחלקות המבצעיות שלנו בגזרה למשך יממה, ומקדישים את כולה ללמידה ולהעמקת הידע שלה אודות ההיסטוריה הביטחונית בגזרה, הפקת לקחים מאירועי עבר, רענון והעשרה של נושאים נוספים הרלוונטיים לביצוע עבודת הביטחון השוטפת בחטיבה".

בנוסף  ללמידה הרבה שנעשית במסגרת המדרשה, הלוחמים גם עוברים אימון בקרב מגע, תרגול סימולציות של תרחישים מבצעיים בהם הם עלולים להיתקל במהלך העבודה המבצעית בגזרה, ושומעים הרצאות מפי מפקד החטיבה, סגנו וקצינת המודיעין החטיבתית.

"יום הלמידה היה אפקטיבי מאוד גם ברמת המחלקה וגם ברמתי כמפקד מחלקה", מספר סג"ם יעקב אביטן, מפקד המחלקה הראשונה שעברה את יום הלמידה במדרשה. "התכנים שנלמדו הבהירו ללוחמים את המשמעות הגדולה של הפעילות שלהם בגזרה ואני חושב שדברים רבים קיבלו משמעות אחרת בזכות יום הלמידה".

"מבחינתי כמפקד, יום המדרשה הכין אותי בצורה טובה יותר לשחיקה הנורמטיבית שנגרמת לאורך השירות בגזרה", מוסיף סג"ם אביטן. "הוא הדגיש לי נקודות חשובות שיסייעו לי וללוחמי לשפר ולמקסם את ביצועינו בשטח".

מדרשת יהודה תהיה פתוחה מעתה שלוש פעמים בשבוע עבור המחלקות הלוחמות שנמצאות בגזרה ותסייע להם לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

"פרויקט 'מדרשת יהודה' הוא לבנה משמעותית בתהליך הלמידה והפקת הלקחים שמתרחשת בתוך האוגדה", מציין מח"ט יהודה, אל"ם איציק כהן, ומסכם: "אנחנו נמשיך לחדש ולהתחדש על מנת לסייע לחיילינו לשמור בכל עת על כשירות מבצעית ומנטלית בכדי להגן בצורה הטובה ביותר על תושבי הגזרה".