יום בריאות האישה בפיקוד המרכז

15.03.17
מערכת אתר צה"ל

125 קצינות ונגדות מכל רחבי הפיקוד הגיעו לתל אביב כדי לציין את יום בריאות האישה ולהיות יום אחד בשנה הרחק משגרת הצבא היום-יומית.

"יהיו מזונותיך תרופותיך"- ציטט ד"ר גיל שחר בראשית דבריו את הרמב"ם ולמעשה סיכם את היום כולו. במהלך ארוחת בוקר שכללה שפע ירקות, גבינות רזות ולחמים בריאותיים שאכלו הנשים ברחבת הדשא של מרכז עלית לספורט באוניברסיטת תל אביב, הסתובבו החוגגות בין דוכנים שהוקדשו כולם לנושא הבריאותי שעמד במרכז היום. דוכן כושר קרבי, תחנת בדיקת לחץ דם ומשקל, תחנת גמילה מעישון, תחנה לבדיקת סכרת, ניידת רפואת שיניים ועוד.

תור ארוך השתרך ליד עמדת העיסויים של סלומון ביטון- נכה צה"ל שעוסק בהבאת אנשי מקצוע בתחום העיסוי והפיזיותרפיה בהתנדבות לחיילי צה"ל, וששת המעסים שהובאו כמעט ולא נחו.

"היום הזה הוא הערכה לנשים שמחזיקות את הפיקוד ביד רמה"- אמר בדברי הפתיחה ראש מטה פיקוד מרכז, תא"ל עופר וינטר.

גם יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר - תא"ל שרון ניר דיברה על חשיבות הנשים בפיקוד ובצבא בכלל- "חודש מרץ הוא בסימן יום האישה הבין לאומי. לאחר שנים של מאבקי נשים, העולם המערבי צועד קדימה ואיתו גם צה"ל".

ללא ספק, החלק הכי משחרר של היום היה לא רק לרדת מהמדים, אלא גם להשתתף בפעילות שמצדיקה את בגדי המד"ס. הנשים עברו אימון כושר של שעה לבחירתם: X-CORE, קיקבוקס או אימון מחזורי.  "ביום-יום שלנו אנחנו עסוקות בכל כך הרבה דברים. לחץ בעבודה, להספיק לקחת את הילד מהגן ובתוך כל זה אנחנו לפעמים שוכחות את עצמנו ואת הבריאות שלנו. היום הזה נותן לי לעצור את השגרה ולהשקיע בעצמי"- סיפרה אחת מנשות הקבע בפיקוד.

בין אימון לדוכן, היה גם זמן לצחוק. זה קרה כאשר פרופסור עמוס רולידר הרצה לנשים על הורות נכונה והזכיר לנו סיטואציות שכולנו נתקלים בהם בחיי היום-יום.

"בתור רופא נשים אני מכיר בחשיבות היום הזה אפילו יותר. היום הזה נועד על מנת לקחת הפסקה מכל הדברים המשמעותיים שכולכן עושות יום יום ולהשקיע אותו בכן- הנשים העוצמתיות בצבא". כך סיכם מפקד הרפואה הפיקודי אל"מ ד"ר חגי פרנקל את היום.