"לא היססנו ונטרלנו אותו במהירות"

מפקד הפלגה שנטרל עם חייליו את המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בצומת תקוע משחזר את השתלשלות האירועים בריאיון לאתר צה"ל: "במהלך האירוע אתה רק חושב כיצד לתפעל בצורה המהירה, המקצועית והיעילה ביותר, ומה עליך לעשות על מנת להציל חיים". בעקבות האירוע יצאו כוחות חטמ"ר עציון למבצע בכפר ממנו יצא המחבל

11.07.17
מיכאל אוריה, מערכת אתר צה"ל

"אני ושניים מחיילי היינו באמצע פעילות לאיתור משאית חשודה בצומת", כך משחזר סגן ליאור זלוף, מפקד פלגה בגדוד 334 של אגד ארטילרי 282 בחיל התותחנים. "באזור השעה 12:20, אחד החיילים הלך אל הפילבוקס המרוחק מטרים ספורים מהנקודה בה עמדנו כדי לקחת משהו. כשחזר, נשמעה לפתע האצה חזקה של רכב שמיד משכה את תשומת ליבנו".

החייל הבחין ברכב שמתקרב אליו במהירות, ובהחלטה מהירה קפץ על מכסה המנוע של הרכב. כתוצאה מהמקרה הוא נפגע באורח קל, לאחר מכן התגונן על ידי מעקה הבטיחות והתקדם לעבר סגן זלוף והחייל הנוסף שאיישו את העמדה.

"ברגע ששמענו את ההאצה של הרכב דרכנו את הנשקים האישיים שלנו, עקפנו את החייל הפצוע, הגנו עליו והתחלנו לתפעל את האירוע", משחזר סגן זלוף. "ראינו את המחבל יושב בתוך האוטו. צעקנו לעברו בערבית ובעברית שלא ייצא, אך הוא לא שמע בקולנו, יצא מהרכב ושלף סכין".

"רצינו לסיים את האירוע ללא ירי", ממשיך סגן זלוף, "שהוא יתחרט ויזרוק את הסכין. אך אחרי שהוא התקדם אלינו והגיע עד למרחק של מטרים ספורים מאיתנו, אני והחייל שהיה איתי לא היססנו ונטרלנו אותו במהירות באמצעות ירי".

"במהלך האירוע אתה רק חושב כיצד לתפעל בצורה המהירה, המקצועית והיעילה ביותר, ומה עליך לעשות על מנת להציל חיים", הוא משתף ומפרט: "כל האירוע נמשך פחות מדקה, וגם אחרי שנטרלנו את המחבל לא הרגשנו שזה נגמר. נשארנו דרוכים עם הקנה לכיוון האיום, ובינתיים הלוחמים שאיישו את הפילבוקס פרצו אל הצומת ואבטחו את המרחב".

"אני מאוד גאה בחיילים שלי על האופן בו הם תפקדו", מציין סגן זלוף. "הם מיד פרצו מהפילבוקס ורצו לסייע בנטרול המחבל ובדקו את שלום החייל שנפגע. אף אחד לא התמהמה". 

עוד מדגיש סגן זלוף, כי גם הלוחם שפעל לצידו וסייע לנטרול המחבל ראוי לציון לשבח. "הוא פעל בקור רוח ובביטחון ותפעל איתי כתף אל כתף את האירוע על הצד הטוב ביותר. העיקר מבחינתנו, הוא כי אף אזרח לא היה מעורב ולא נפגע".

"אנחנו, לוחמי חיל התותחנים", מדגיש סגן זלוף, "פועלים בגזרות החמות על הצד הטוב ביותר ונמצאים תמיד בלב העניינים. מבחינתי האירוע שאני וחיילי תפעלנו היום, מוכיח שוב שכל תותחן צריך להיות גאה שהוא חלק מהחיל".

בעקבות הפיגוע, יצאו הלילה (בין שני לשלישי) כוחות החטיבה המרחבית ״עציון״ בשיתוף כוחות מג״ב והמנהל האזרחי למבצע בכפר תקוע הערבית, ממנו יצא המחבל. הכוחות ביצעו סריקות בבית המחבל ובבית משפחתו ותפסו חומרי הסתה.