צפו בתפיסת המחבלים שביצעו סדרת פיגועי ירי

כוחות צה"ל והשב"כ עצרו לאחרונה בפעילות משותפת שבעה מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון.

13.02.17
מערכת אתר צה"ל

שניים מהעצורים, תושבי רנתיס, אחראים לפיגוע הירי בדצמבר האחרון בציר בין היישובים ניל"י לבית אריה. השניים ירו מטווח קצר ברכב בו נהג אזרח ישראלי. כתוצאה מהירי נפצע הנהג בפניו.

זמן קצר לאחר הפיגוע נתפס הרכב ששימש להסעת המחבלים. למחרת בלילה יצאו כוחות החטיבה המרחבית "אפרים", יחד עם כוחות מיוחדים והשב״כ למבצע חטיבתי בכפר רנתיס, ועצרו את שני החשודים, אחמד נדאף ומוחמד הוושה.  במבצע משותף נוסף נתפס גם הנשק בו ביצעו את הפיגוע.

"את הנשק מצאנו במחילה סמוך לבית של אחד המפגעים״, מספר רס״ן שי סויסה, מפקד פלס״ר 401, שהשתתפה במבצע. "תפיסת הנשק היא חלק ממערכה אוגדתית שנקראת ״תפיסת הסיכול המרחיבה״. על פי התפיסה, יש להילחם בטרור ביהודה ושומרון על כלל מרכיביו. כלומר, בנוסף למעצר המחבלים תפסנו גם את הרכב ואת הנשק ששימשו לפיגוע  - בכך סגרנו מעגל באופן מלא וסיכלנו חוליה שהייתה עלולה לבצע פיגועים נוספים".

בחקירת השניים התברר כי היו מעורבים בפיגוע ירי נוסף, בניסיון שנכשל לבצע פיגוע ירי, ובזריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר רכבים ישראלים בשנים האחרונות. בסוף חודש ינואר האחרון הוגש נגדם כתב אישום לבית המשפט הצבאי ביהודה בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה (המקבילה לניסיון רצח) על כל אחד מהאירועים.  

בפעילות משותפת נוספת של צה״ל והשב"כ נעצרו חמישה פלסטינים תושבי יעבד, החשודים שירו מרכב חולף סמוך לעמדת צה״ל ליד יעבד בסוף חודש דצמבר האחרון.

כוחות צה״ל תפסו והחרימו את כלי הנשק והרכב ששימשו אותם במהלך ביצוע הירי. נגד החמישה הוגשו בחודש ינואר האחרון כתבי אישום.

"מדובר בהישג חשוב נגד חוליות טרור שביצעו פיגועים בחודשים האחרונים", הדגיש קצין האג"ם של אוגדת איו"ש. "במסגרת הלחימה בטרור בגזרה אנחנו פועלים לסיכול מהיר של אותן חוליות ולסגירת מעגל על כלל התשתיות שעוטפות אותן -  זאת באמצעות החרמת כלי רכב, ביטול היתרי תעסוקה ועוד".