48 שעות של סיכולים משמעותיים ביהודה ושומרוןבמהלך הערב והלילה הבשילו ומומשו המאמצים לאיתור המחבלים מפיגועי הירי בברקן וצומת עפרה. שיתוף הפעולה ההדוק בתקופת המרדף בין יכולות שב"כ, המשטרה וצה"ל היה קריטי להגעה לפענוח ולהישג המבצעי ששיאו הלילה במבצע בהובלת השב"כ וכוחות הימ"מ

13.12.18

"ב-48 שעות האחרונות ביצענו שני סיכולים משמעותיים", כך אומר היום גורם בכיר בפיקוד המרכז. "הראשון - המפגע שביצע את הפיגוע בברקן לפני כחודשיים, והשני זה סיכול החוליה מאירוע הירי הקשה בצומת עפרה. אנחנו עדיין ממשיכים לעבוד ומחזקים את ההגנה על המרחב".

לגבי המחבל מברקן, ציין הקצין כי מדובר במפגע בודד, אבל הוא קיבל סיוע בדיעבד. "הצלחנו להגיע בצורה חשאית למרחב. הנחת העבודה שלנו, שהתממשה, הייתה שהוא הולך להילחם ולא להיכנע. באופן מקצועי מאוד הימ"מ הצליח לפגוע בו", הוא הוסיף. באשר לפיגוע בצומת עפרה, אמר הגורם כי המאמצים לתפוס את כל המעורבים באירוע נמשכים: "אנחנו עדיין במרדף". 

הגורם שיבח את שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון השונים, בהם השב"כ, הימ"מ וצה"ל: "הפעילות הסיכולית יושבת על הרבה משתתפים שבסופו של דבר צריכים להתייחס לכל שבבי המודיעין".

"חלקה הגדול של האוכלוסייה באיו"ש מאוד אלימה ורוצה לעשות פיגועים. רק השנה אנו עומדים על סיכול של מאות פיגועי טרור ומעצר של מעל 2,700 איש, אך עדיין בכל חודש בין 8-4 פיגועים מצליחים לצאת", אמר הגורם הבכיר. "אנחנו מצליחים להתמודד עם הטרור, כל היחידות באיו"ש מבצעות סיכולים מדי לילה. כל הזמן יש הערכת מצב רציפה, אנחנו עובדים עם השב"כ והיחידות המיוחדות".

"אנחנו מתמודדים מדי לילה עם אתגר הטרור ועם מה שלא רואים, פעילות הסיכולים של כל היחידות באיו"ש עם השב"כ ויחידות חיצוניות", המשיך הקצין. "את ההגנה על המרחב עושים מעומק השטח, במקום שבו הטרור נמצא, כשאחד כזה בורח לנו משקיעים מאמצים רבים להגיע אליו, לא נחנו לרגע. רדפנו אחריו בצורה רציפה, גלויה וגלויה פחות. זה המקצוע והשב"כ הוא השותף שלנו".

"אנחנו כל הזמן ב-100% פעילות. המאמץ במבצעי פה עצום. החיילים מוכנים, הקצה המבצעי חד ומדויק". הצהיר הגורם הבכיר. 

פעילות הכוחות שהתבצעו בשבועות האחרונים במרחב החטיבות המרחביות "מנשה", "שומרון" ו"אפרים" ללכידת המחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה בברקן ב-7 באוקטובר 2018. 

 

בנוסף, קיים הבוקר (חמישי) הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, הערכת מצב מטכ"לית, והביע הערכה רבה לחיילי ולמפקדי צה"ל הפועלים בגזרות השונות. הוא ציין לחיוב את הנחישות, הדבקות במשימה ושיתוף הפעולה הפורה בין כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, אשר הביאו לפגיעה ולמעצר המחבלים שביצעו את פיגועי הירי בברקן ובצומת עפרה. "המאבק בטרור הוא מאבק מתמשך אך המסר לטרור ולמחבלים ברור", אמר הרמטכ"ל, והוסיף כי המאמץ לשימור הביטחון ותחושת הביטחון באיו"ש וביתר הגזרות נמשכים כל העת.

המאמץ המודיעיני והפעילות המבצעית של כוחות הביטחון שהתבצעה בימים האחרונים בכפרים שונים במרחב החטיבה המרחבית "בנימין", לאיתור ולכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת עפרה.