כך נראתה ההיערכות בחטמ"ר יהודה לשבת "חיי שרה"

03.11.18
מערכת את"צ

במהלך סוף השבוע, נערכה ״שבת חברון״ בעיר חברון שבחטיבה המרחבית ״יהודה״, לרגל שבת פרשת ״חיי שרה״.

https://dover-endpoint-dovermedia.streaming.mediaservices.windows.net/ed282fde-61d3-4ee2-b723-b3acd3aa44a0/hebron.ism/manifest

במסגרת ההיערכות, נפתחה המערה במלואה לעשרות אלפי היהודים שהגיעו להתפלל והתאפשרה כניסה של מתפללים יהודים לכל חלקי המערה לרגל התפילות. כמו כן, התקיים סיור בקסבה בחברון ובקבר עתניאל בן קנז.


ביקור מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן

במרחב העיר קריית ארבע ובעיר חברון התארחו כ-20,000 אורחים מכל רחבי הארץ ונערכו כ-40,000 כניסות למערת המכפלה.

בשבועות האחרונים נערכו כוחות צה״ל בסיוע לוחמי מג״ב, המנהל האזרחי ומשטרת ישראל מבעוד מועד לאבטחת האירועים על מנת לאפשר לקיימם בביטחון.

ההיערכות הביטחונית הגיעה לשיאה בתרגיל חטיבתי רב ארגוני שנערך ביום שישי בשעות בבוקר במרחב מערת המכפלה והישוב היהודי בחברון.

תרגיל חטיבתי במרחב מערת המכפלה והיישוב היהודי בחברון

״שבת חיי שרה היא שבת משמעותית מאוד", מסביר קצין הגמ״ר ״יהודה״, רס"ן איתן דנא, "בה עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ מגיעים לישוב היהודי בחברון ולמערת המכפלה כדי לקרוא במיוחד כאן את פרשת השבוע המציינת את חיי שרה וקניין המערה".


רס"ן איתן דנא

"לוחמי צה״ל פועלים במרחב לסיכול הטרור על מנת לקיים את החגיגות בביטחון", הדגיש, "בשיתוף היישוב היהודי בחברון וכלל ארגוני הביטחון ערוכים לקלוט את עשרות אלפי המתפללים".

"אנו מברכים על אירועים כאלה בהם ההתיישבות ובית ישראל מגיעים להתארח במרחב החטיבה", הוסיף רס"ן דנא. "נמשיך לעשות את כלל המאמצים הדרושים להבטחת השקט והביטחון".