הצצה לפורום המבצעי של מערך משאבי האנוש בעוצבת האש

17.05.18
מערכת אתר צה"ל

בשבוע שעבר נערך במחנה ביל"ו פורום מבצעי בנושא "שליטה וכוח אדם" לגורמי המשא"ן של עוצבת האש (אוגדה 98), במהלכו נפגשו נפגשו כלל גורמי משאבי האנוש: קציני קישור וגיוס, קציני ת"ש, רבנים גדודיים ונאמני כח האדם של החטיבות הסדירות וחטיבות המילואים של האוגדה.

הכנס, שתוכנן זמן רב מראש, נועד לשפר את שיתוף הפעולה ולהעלות את רמת המוכנות של הגורמים. במהלכו, המשתתפים עברו בארבעה מוקדים שכל אחד מהם דימה תפקיד אחר שאותו יצטרכו לבצע בזמן לחימה. קציני המשא"ן התנסו באיתור נפגעים בשדה הקרב, בזיהוי וטיפול בחללים ובניהול מהיר של ניוד הכוח.

בכנס לקחו חלק מפקד האוגדה, תא"ל ירון פינקלמן, קצין משאבי אנוש ראשי, תא"ל סמי הולצקן, וראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז.

קצין משאבי האנוש של האוגדה, סא"ל יאיר שנקר מספר: ״לגורמי כוח האדם יש תפקיד חשוב מאוד במהלך לחימה. הרבה אנשים חושבים שקצין משא"ן הוא תפקיד משרדי בלבד אך למעשה בזמני חירום אנחנו מבצעיים לחלוטין". 

"הכנס למעשה המחיש לכלל הסגלים את מורכבות השליטה בכוח האדם בזמני חירום וחידד את התפיסה לפיה הרבנים הינם אנשי משא"ן לכל דבר באוגדה", מוסיף סא"ל שנקר ומסכם: "אני גאה בסגלים, במקצועיותם ובמוכנותם ליום הפקודה".