טקס למלאת 41 שנים לנופלי אסון הנ"ד

16.05.18
מערכת אתר צה"ל

היום נערך טקס למלאת 41 שנים לנפילתם 54 נופלי אסון הנ״ד. הטקס נערך באנדרטת אסון הנ״ד בבקעת הירדן בנוכחות המשפחות השכולות, מפקד פיקוד המרכז, האלוף נדב פדן, שר הביטחון לשעבר ורב- אלוף במיל׳ משה (בוגי) יעלון, מפקד בסיס תל נוף, תת אלוף פלג ניאגו, הרב הצבאי הראשי תא״ל אייל קרים, מפקד חטיבת הצנחנים, אל״ם יקי דולף, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים אל״ם אודי צור, מפקד גדוד 890, סא״ל אפרים אבני.

אסון הנ״ד התרחש ב10.05.77, במהלך תרגיל של חטיבת הצנחנים במהלכה התרסק מסוק יסעור ובו 54 חיילי וקציני צה״ל מתוכם, 44 לוחמי וקציני גדוד 890 של חטיבת הצנחנים ו10 אנשי צוות אוויר.

״משפחות יקרות, ב-32 שנות שירותי הצבאי, למדתי שהזמן לא מרפא הכל, יש חללים שפשוט לא מתמלאים, לעולם. החללים האלו גם מייסרים, אבל בדרכם הם גם מורים לנו דרך ומגידים לו הנתיבה", אמר מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן. "בשם צה״ל אני מבקש לעמוד לצדכם במסע המייסר, לזכור ביחד עמכם יקירכם ולהבטיח שאנו ממשיכים את מורשת הנחישות והגבורה של בני מחזור מאי 76, בשמירה נחושה ומקצועית ויומיומית על בטחון ישראל אל מול איומים רבים ומגוונים".

״44 לוחמי הגדוד וצוות חייל האוויר אשר נפלו בעת מילוי תפקידם הינם טובי בנינו אשר התגייסו מתוך אהבת הארץ ורצון אמיתי לנתינה עבורה. רעות אמיתית אינה רק ביחס לעמיתנו אלא גם לזיכרון הנופלים", אמר מפקד גדוד 890, סא״ל אפרים אבני. "זיכרון לוחמים אלו חקוק בזיכרון הגדוד לעולמי עד. לוחמי ומפקדי גדוד 890 ימשיכו ללוות ולחבק את המשפחות השכולות. יהי זכרם ברוך.״