כך תפס גדוד "ניצן" מיידי אבנים ובקבוקי תבערה באיו"ש

בזכות יכולות מבצעיות ומודיעיניות, הצליחו חיילי גדוד האיסוף "ניצן" של פיקוד המרכז לעצור חשודים בשני אירועי יידוי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה. "כבוד גדול להוביל פעילויות מוצלחות מסוג זה שמצילות חיים". צפו בתיעוד

12.03.18
מערכת אתר צה"ל

השבוע האחרון הסתיים בשתי פעילויות מוצלחות ביותר של גדוד "ניצן", גדוד האיסוף של פיקוד המרכז. הלוחמים, בסיוע התצפיתניות, תפסו שתי חוליות שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כבישים מרכזיים ביהודה ושומרון. 

נוסף על טכנולוגיות הרחפנים החדשניות שקיימות בגדוד אוספים הלוחמים מידע מודיעיני באמצעות הסתוות ממושכת, מבצעים, מארבי תפיסה ויירוט. 

חלק מרכזי נוסף בתפקיד הגדוד הוא הפללות מפגעים בזמן הפרות הסדר ביהודה ושומרון. בין בקבוקי התבערה לאבנים שמיידים לעברם, לוחמי הגדוד מתעדים את המפגעים בשטח ובכך מביאים להפללת המפגעים.

גדוד איסוף ניצן, תפיסת זורק בקבוקי תבערה

הפעילות הראשונה בוצעה ביום שלישי בשעות הלילה בכפר אל חאדר שבחטיבה המרחבית "עציון". הלוחמים ראו את מיידה בקבוקי התבערה לעבר כביש 60, וברגע שזיהו הדלקה, פתחו במרדף. לאחר מספר דקות תפסו ועצרו את החשוד.

בנוסף, בשבת, בשעות הלילה, הלוחמים בעזרת התצפיתניות, תפסו שלושה פלסטינים שיידו בקבוקי תבערה לעבר כביש 90 באזור החטיבה המרחבית "הבקעה והעמקים" פעמים רבות בחודשים האחרונים.

גדוד איסוף ניצן, צילומי תצפיתניות

"כבוד גדול להוביל פעילויות מוצלחות מסוג זה שמצילות את חייהם של עשרות אלפי אזרחים שעוברים בצירים אלו בכל יום", אומר מפקד פלוגת "נץ", סרן רותם שבתאי, שהוביל את שתי התפיסות. "נמשיך לתת מענה לכל אתגר נדרש ונגיע לכל מקום בכל זמן במטרה לשמור על ביטחונם של כלל אזרחי יהודה ושומרון".

שוב לוחמי הגדוד והתצפיתניות הוכיחו כי אין מקום שהוא רחוק מידי, זאת בהמשך לפעילויות מוצלחות רבות אותן הגדוד מוביל יום ולילה, 24/7.