"מאותו רגע ידענו - זהו, הצלחנו, הוא נתפס". טור אישי

בתום חודש של חיפושים נרחבים אחר עקבות המחבל מפיגוע הירי בציר סמוך לחוות גלעד, יצאו השבוע כוחות חטמ"ר מנשה למבצע משולב עם כוחות הביטחון המיוחדים, בו הצליחו להגיע למקום בו הוא הסתתר וסגרו את המעגל. סמל צביאל שילת, לוחם בגדס"ר גבעתי, מספר לנו בטור אישי על החוויות מהפעילות ועל הרגע בו נודע על חיסול המחבל: "יצאנו מהכפר בתחושת סיפוק - ידענו שעשינו את שלנו"

08.02.18
מערכת אתר צה"ל

תמיד חיכיתי שיגיע התור שלי להגן על אזרחי המדינה, ובחודש האחרון אני וחבריי עשינו כל מה שאפשר כדי להצליח במשימה הזו.

אחרי הפיגוע סמוך לחוות גלעד, חיפשנו כל יום את המחבל.  אלו היו ימים ולילות בלי שינה, אינספור כפרים שנכנסו אליהם כדי לנסות למצוא אותו. אני לא יכול לספור את מספר הפעמים שזרקו עלינו מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים בחודש האחרון. ביצענו מעצרים של סייענים לילה אחרי לילה, גילינו כל פעם עוד קצה חוט, אבל תמיד היו עוד משתפי פעולה שעזרו לו לברוח שוב ושוב.

הם ניסו הכל - אבל בסוף הזרוע הארוכה של צה"ל מנצחת. אני זוכר שבמבצע האחרון אבטחתי את המרחב ושמעתי את כל ההתרחשויות. הכוחות נכנסו פנימה והייתה אווירה של מתח. מידי פעם היו קולות של ירי ורימוני הלם. אפילו נורה טיל לאו.

כשהשמש התחילה לזרוח בחמש לפנות בוקר שמעתי לפתע עוד רצף של יריות. מיד אמרו בקשר שיש חשוד חמוש ב-M16 שמנסה לברוח. נדרכנו מיד.

אחרי כמה שניות אמרו שזה היה המחבל ושהצליחו לפגוע בו. מאותו רגע ידענו - זהו, הצלחנו, הוא נתפס. חזרנו לשיירות ויצאנו מהכפר בתחושת סיפוק, ידענו שעשינו את שלנו.

למרות ששמחנו מאוד, אני יודע שהעבודה לא נגמרה. צריך להמשיך עם הפנים קדימה ולעבוד קשה. להביא תוצאות. המטרה שלנו היא ברורה: שכל מי שמתכנן לבצע פיגוע יידע שאף אחד לא יצליח לפגוע באזרחי במדינת ישראל בלי שצה"ל ידע להגיב בהתאם - ולא משנה כמה פעמים הוא ינסה לברוח.