מבט לפעילות הכוח שסיכל את תשתית הטרור של חמאס

במהלך החודש האחרון פעלו כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים יחד עם שב"כ, לסיכול חוליית טרור של ארגון חמאס באזור העיר שכם בחטמ"ר שומרון, אשר נודע כי כוונתה לבצע פיגועים בשטחי המדינה. כעת, אנו מקבלים מבט אל החיילים בשטח שתפעלו את המבצע מתחילתו ועד סופו

17.06.18
תמי שטוקמן, מערכת אתר צה"ל

סיכול חוליית המטענים והטרור של ארגון חמאס, שנחשפה לאחרונה באזור העיר שכם שבחטמ"ר "שומרון", היה מבצע לא פשוט, שהתבצע בשיתוף פעולה של כוחות שב"כ וצה"ל בסדיר ובמילואים.

בין הכוחות שתפעלו את האירוע בשבועות האחרונים, היו כוחות מגדוד המילואים "רגב", אשר סייעו בביצוע המעצרים ובתפיסות האמל"ח.

"הגדוד גויס במאי לתעסוקה במרחב שכם ואנחנו התכוננו לאירועים של העברת השגרירות ויום הנכבה, התאריכים שהיו צפויים מבחינת התחממות בגזרה", מספר מג"ד "רגב", סא"ל במיל' גיא רוסו.

במהלך ההכנות אנחנו מבינים שקיימת חוליה גדולה מאוד באזורנו, שברשותה מטענים בשלבי פיתוח שונים, ושמדובר בכמות אדירה של חומר נפץ המוכנה להפעלה בעורף המדינה בכל רגע".

שלבי הפעילות הראשונים כללו מעצרים של חברי החוליה, ודרכם התקדמו לעבר איתור האמל"ח: "שולבנו בפעילות התקפית של מעצרים בעיר שכם ובכפרים סביב לה, ובעקבות מעצר של חברי חוליה התחיל לצוץ מידע נוסף בנוגע למיקומם של אותה כמות חומר נפץ. בהתחלה דובר במטען ראשוני, ולאחר כמות מעצרים נכבדת הגענו לעוד ועוד מאגרים".

"הפעילות בשטח אורבני כמו זה של העיר שכם והכפרים סביב לה היא אתגר רציני, במיוחד בתקופת הרמדאן," טוען מג"ד "רגב", "האזרחים נמצאים והפעילות היא באזור צפוף על כל המשתמע מכך, אך האירוע הסתיים ללא נפגעים משני הצדדים, על אף אופי הפעילות המורכב".

המטען הגדול שנמצא בסריקות הגדוד, נע בין 5-7 קילוגרמים של חומר נפץ, ופוצץ בסמוך לעיר שכם. "המטען פוצץ במקום וההדף היה עצום", מעיד סא"ל רוסו.

"כשאתה מעכל את עוצמת הפיצוץ ואת כמות חומר התבערה, אתה רואה בעיניים שלך מה יכול היה להתרחש בשטח המדינה, ואתה מבין כמה אתה משפיע על ביטחון המדינה בפעולות שלך - המוטיבציה הרקיעה שחקים".

"משימתו הראשונית של הגדוד היא הגנתית בשומרון, והוא ביצע פעילות הגנתית 24\7," משתף המג"ד, "אך שת"פ עם החיילים הסדירים, עם כוחות המודיעין, החבלה והשב"כ, ששילבה את הגדוד בפעילות ההתקפית הפכה כל פעולה שלנו ליעילה הרבה יותר".

"הייתה תחושה אחידה בגדוד בסיום האירוע, שנבעה מהידיעה שפיצוץ כזה יכול היה לקרות בשוק מחנה יהודה או בדיזינגוף, ושסיכלנו אירוע בסדר גודל כזה טרם שהתרחש", מסכם סא"ל רוסו, "ההשפעה הישירה של הגדוד כגדוד מילואים על ביטחון המדינה בשגרה ולא במצב של לחימה, מייצרת תחושת סיפוק ומחויבות אדירה".