סיירת חרוב דימתה השתלטות על הקסבה בחברון

תנועה דרך גגות וסמטאות, פריצה מהירה דרך הקירות והשתלטות על יעדי האויב הם רק חלק קטן מהאתגרים שמחכים לצה"ל בלחימה בשטח צפוף. סיירת חרוב היא היחידה המובילה במערכה הזו, ולכן אין פלא שנבחרה להוביל את תרגיל דימוי ההשתלטות על הקסבה בחברון לעיני מפקדים בכירים. צפו

02.07.18
מיכאל אוריה, מ

שנה חלפה מאז הוסב גדוד חרוב של חטיבת כפיר לסיירת עוצמתית שהציבה לעצמה יעד: להיות כוח חי"ר משמעותי ביותר במאבק נגד הטרור בשטחים הצפופים של רצועת עזה ויהודה ושומרון.
מהרגע בו החלה סיירת חרוב להתקדם בריצה מהירה לעבר המטרה, היא קלטה אמצעי לחימה מתקדמים, הכשירה דור חדש של לוחמים מנוסים ומוכשרים שיעצבו את אופיה של היחידה, ואף רשמה לא מעט הצלחות במהלך התעסוקות המבצעיות ברחבי הארץ.

אולם בחודש האחרון, הסיירת סימנה "וי" משמעותי נוסף בדרך אל היעד, כשנבחרה להוביל את היום המיוחד שנערך עבור מפקדי פיקוד המרכז ואוגדת איו"ש בנושא לחימה בשטחים צפופים בזירה הפלסטינית. האירוע התקיים בחברון, ובמהלכו הסיירת ביצעה תצוגת תכלית יוצאת דופן בין הרחובות הצרים של הקסבה העירונית, שכללה דימוי השתלטות על מבנים וחיפוי מרשים דרך גגות הבניינים.

"לחימה בשטח צפוף היא סוגיה שמעלה שאלות רבות עבור הכוחות בשטח, ומציפה לא מעט אתגרים עבורנו בזמן אמת", מסביר אחד ממפקדי הסיירת שלקח חלק פעיל בארגון היום המיוחד.

"היה לנו מאוד חשוב לקחת את היוזמה ולהוביל את היום הזה במטרה להראות את ההתקדמות שעברה הסיירת והחטיבה בשנה האחרונה, ולהוכיח שאנחנו הכוח המומחה והמקצועי ביותר בלחימה מהסוג הזה, ונהיה הערך המוסף של צה"ל במערכה הבאה".

תמרון, פריצה והשתלטות

האירוע המיוחד התנהל בין מספר תחנות בהן הדגימו הלוחמים שלל תרחישים מורכבים. אחת התחנות המשמעותיות שמה דגש על תמרון בשטח הצפוף, ובה המפקדים צפו בלוחמי הסיירת מתקדמים דרך הגגות והסמטאות עד להשתלטות ופשיטה על צומת מרכזי בעיר.

תחנה אחרת הביאה לידי ביטוי את יכולות הפריצה של הסיירת. הלוחמים תירגלו חציית רחוב והשתלטות על מבנה דרך פריצת הדלת או קיר המבנה. לאחר ההדגמה, המפקדים עצמם ירדו אל הרחוב והתנסו בעצמם בשבירת דלת או פריצת קיר במטרה להמחיש להם את הקשיים שחווים הלוחמים בשדה הקרב האמיתי.

בנוסף השתתפו המפקדים גם בסיור בקסבה כדי לחוש את הסמטאות הצרות דרך הרגליים, ואף חוו הפעלה של מטעני דמה שיוכיחו את האתגר הגדול של הכוחות בתוואי שטח זה. התחנה הבאה התמקדה בתצוגת אמצעי ושיטות לחימה של הסיירת, אשר נועדו להכריע את האויב בשטח צפוף כמו זה.

"התוצאות שנביא ישנו את כללי המשחק"

"סיירת חרוב, שעומדת בחוד החנית של חטיבת כפיר, היא זאת שקיבלה את המושכות להוביל את האירוע מתוך אמירה ברורה שהלוחמים שלנו הם אלה שיהיו הראשונים בשדה הקרב מהסוג הזה", מבהיר הגורם הפיקודי, אך מדגיש כי הדרך לפסגה עדיין ארוכה: "צריך לזכור שהסיירת עדיין בבנייה. יש לנו עוד המון מה לשפר ולעשות כדי להיות טובים יותר. אנחנו ממשיכים להתעצם בקורסים ובהכשרות שאנחנו מספקים ללוחמים ביחידה, התעצמנו בציוד הצבאי ובאמצעי הלחימה, ובעיקר שדרגנו את איכות הכוח המבצעי שלנו והפכנו אותו למקצועי ומיומן לקראת כל אתגר בשדה הקרב".

חזון הסיירת, כך מבהיר אותו מפקד ב"חרוב", הוא אחד ויחיד - להיות יחידת החי"ר הטובה ביותר. "כל שבוע שעובר אנחנו מדייקים את הפעילות שלנו יותר ומשתפרים - עד שנגיע לקצה גבול היכולת שלנו. יש לנו מטרה ואנחנו נעמוד בה", הוא מדגיש ומסכם: "אני מאמין שאם נמשיך לדבוק בדרך אותה עיצבנו - הסיירת בהחלט תהיה כוח קריטי מאוד בשעת אמת עבור צה"ל, והתוצאות שנביא ישנו את כללי המשחק במערכה נגד הטרור".